تیراژ کتاب به زیر 100 نسخه رسید

تیراژ کتاب‌های زیادی در حال حاضر زیر 100 نسخه رسیده است.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جهش حیرت‌انگیز تعداد ناشران و عناوین کتاب‌های منتشر شده پس از انقلاب گفت: در سال‌های نخست انقلاب جهش شگفت‌انگیزی در سرتاسر جامعه به سوی کتاب با هدف افزایش آگاهی و درک بیشتر پدید آمد؛ اما جای دریغ دارد که گفته شود در چند سال اخیر حال و روز وضع نشر کشور به هیچ وجه خوب نیست.

وی افزود: در حال حاضر تیراژ کتاب‌های زیادی به زیر 100 عدد رسیده است. ضعف مدیریت فرهنگی، جولان دلالان و سودجویان در عرصه نشر، نبود احساس مسئولیت، تحریم و مجموعه دیگری از عوامل سبب شد در حال حاضر خبری از اشتیاق با شکوه دهه پیروزی انقلاب در مردم برای مطالعه نیست و رغبت و انگیزه‌ای در ناشران و کسانی که به کتابفروشی و مشاغل مرتبط با آن فعالند، وجود ندارد.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به وضعیت کتابفروشی در شهر تهران بیان کرد: در همین شهر تهران به عنوان مرکز کشور شاهد هستیم، بسیاری از کتابفروشی‌ها در چند سال اخیر جای خود را به مشاغل دیگر دادند.

شرفشاهی تصریح کرد: به بهبود وضعیت نشر کشور امید زیادی ندارم. متاسفانه انگیزه تعامل با اهل فرهنگ کمتر دیده می‌شود. فکر می‌کنم اوضاع نشر کشور نسبت به وضعیت موجود پیچیده‌تر خواهد شد.


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار