رئیس کل دادگستری استان تهران:

تمام فرآیندهای انتخابات باید در بستر قانون باشد/در محافل مختلف به نام ما کاسبی می‌کنند

رئیس دادگستری استان تهران گفت: عده‌ای با سو استفاده از نام بنده و یکی از مقامات قضایی اقدام به رشوه‌گیری کردند.

تمام فرآیندهای انتخابات در بستر قانون شکل بگیرد/در محافل مختلف به نام ما کاسبی می‌کنندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای اداری استان تهران که در روز سه‌شنبه 13 بهمن در محل استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار داشت: راه‌پیمایی 22 بهمن تجلی مجدد پیوند مردم با ولایت فقیه و نظام است.

وی افزود: ما در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم که حضور سرنوشت‌ساز مردم در آن بسیار مهم است و باید تمام فرآیندهای انتخابات در بستر قانون شکل بگیرد اگر از صفر تا صد انتخابات در بستر قانون رقم بخورد شاهد بهترین انتخابات خواهیم بود.

اسماعیلی تاکید کرد: انتخابات قانون‌مند، تعیین کننده سلامت انتخابات است و می‌تواند در آرامش و امنیت کامل و با حضور حداکثری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین تاکید کرد: فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان نیز باید بر محور قانون بچرخد و افرادی که در صورت رد یا احراز صلاحیتشان شکایت دارند باید بصورت قانونی شکایت خود را تنظیم کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی فرآیند انتخابات از جمله تبلیغات، رای‌گیری، شمارش آرا و بررسی شکایت بعد از انتخابات باید براساس قانون باشد، اظهار داشت: بررسی اعتبار نامه منتخبین نیز باید در مدار قانون بچرخد در این راستا مجریان و ناظران انتخابات بدون توجه به سلایق شخصی و جناحی خود باید وظیفه خود را انجام دهند و بی‌جهت کسی را رد یا تایید نکنند.

وی با اشاره به روند اجرا شدن برنامه‌ها در دادگستری استان تهران اظهار داشت: این نهاد در کنار مسئولیت استانی‌اش مسئولیت ملی و بین‌المللی دارد برخی از پرونده‌های برون مرزی به حکم قانون در دادگستری تهران رسیدگی می‌شوند در همین راستا ستاد قوه قضاییه فقط نقش برنامه‌ریزی، رهبری و هدایت امور را دارد.

اسماعیلی با اشاره به آمار پرونده‌های مورد بررسی در دادگستری تهران اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 300 هزار پرونده در دست دادگستری است که از این میان یک میلیون و 280 هزار پرونده رسیدگی شده است و در همین راستا در طول این 10 ماه گذشته 220 هزار حکم حقوقی و کیفری را اجرا کرده و به سرانجام رساندیم.

رئیس دادگستری استان تهران در واکنش به ایجاد جو کاذب در جامعه بر علیه عملکرد دادگستری استان تهران اظهار داشت: متاسفانه اظهار نظرهای خلاف واقعی به عملکرد همکارانمان در دادگستری می‌شود که البته برخی انتقادها نیز وجود دارد که ما آن را قبول می‌کنیم. در این راستا از برخی اطاله دادرسی و بی‌دقتی همکارانمان در رسیدگی به برخی پرونده‌ها گلایه‌مندیم.

وی تاکید کرد: بخشی از پرونده هایمان مستقیم و غیرمستقیم مربوط به دستگاه دولتی است که اگر ساختار، شفافیت امور، حذف رانت‌های اطلاعاتی، نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها، برخورد سریع با عناصر متخلف و ماموریت‌های شایسته در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد موجب ساماندهی دستگاه‌ها شده و کار ما را کاهش خواهد داد و با حجم پرونده‌ها نیز مواجه نخواهیم شد.

رئیس دادگستری استان تهران همچنین در این راستا تاکید کرد: تا امروز در تهران و شهرستانهای تابعه اشخاص متعددی را بازداشت کرده‌ایم که به نام بنده رشوه گرفته‌اند و در حال حاضر در زندان به سر می‌برند. بخشی از گفته‌ها بر علیه بنده با واقعیت تطبیق ندارد به نام ما در محافل مختلف جامعه کاسبی می‌کنند و ما بی‌اطلاعیم.

وی افزود: امروز بیش از 100 نفر که به نام قضات دلالی کرده و با واسطه اقداماتی انجام داده‌اند را بازداشت کردیم و در همین ارتباط نیز با بخشی از همکاران درون دستگاهی خود که تخلفاتی داشته‌اند، برخورد کرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز با رهبری شایسته مقام معظم رهبری که در دنیا نظیر ندارد به خود می‌بالیم. در کمال امنیت به سر می‌بریم و می‌توانیم گامهای بزرگی را در جهت رسیدن به رتبه‌های برتر در جهان برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، دادگستری ، دادسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار