یونیسف: سوریه شاهد از میان رفتن یک نسل است

صندوق کودکان سازمان ملل در مورد از بین رفتن یک نسل بر اثر تداوم جنگ در سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یونیسف با اشاره به این که سوریه در پی 5 سال جنگ وخونریزی شاهد از میان رفتن یک نسل است خواستار تامین بودجه یک میلیارد و 400 میلیون دلاری برای کمک به بیش از 4 میلیون کودک محروم از تحصیل این کشور شد.

درحالی که بیش از 4 میلیون نفر از کودکان سوری با خطر محرومیت از تحصیل روبروهستند صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف و نهادهای دیگر وابسته به سازمان ملل برای جلوگیری از نابودی کامل نسل فعلی کودکان ونوجوانان سوری از شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی کمک به بحران سوریه که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود درخواست تامین بودجه یک میلیارد و 400 میلیون دلاری کردند.

پیترسلاما مسئول دفتر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا روز سه شنبه هشدار داد که بحران رو به گسترش کودکان سوری این وحشت را بوجود آورده است که سوریه در حال از دست دادن نسل کاملی از کودکان ونوجوانان این کشور است وبه همین دلیل آموزش وحفاظت از کودکان سوری باید در صدر اولویت های جامعه جهانی قرار گیرد.

این مقام سازمان ملل خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس مذکور بر ضرورت اقداماتی فوری برای بازگرداندن این کودکان به مدارس، تلاش برای جلوگیری از ترک تحصیل دوباره آن ها، ایجاد وگسترش فضای مناسب یادگیری، ارتقاء سطح آموزش واستخدام آموزگاران بیشتر تاکید کرد.

کنفرانس جهانی کمک به بحران سوریه قرار است به دعوت کشورهای انگلیس، آلمان، نروژ وکویت و با شرکت نمایندگانی از 30 کشور جهان روز پنجشنبه در شهر لندن برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار