سازمان ملل: 6.5 میلیون شهروند سوری در خارج از سرزمین‌های خود زندگی می‌کنند

مسئولان سازمان ملل با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی، اوضاع انسانی در سوریه را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسکای نیوز"؛ "یعقوب حلو" -هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی سوریه- در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل گفت: "در حال حاضر 6.5 میلیون شهروند سوری، در خارج از سرزمین خود زندگی می کنند. جهان زمانی به خود آمد که موج گسترده پناهجویان به سوریه آغاز شد."

"یعقوب حلو" افزود: "پیش از آغاز بحران در سوریه، 98 درصد کودکان در این کشور واکسیناسیون می شدند؛ اکنون عملیات های مسلحانه از رسیدگی ما به میلیون ها شهروند سوری مانع شده است. راه حل انسان دوستانه بحران سوریه، همان راه حل سیاسی است."

"سینگز" -سخنگوی یونیسف در سوریه- نیز گفت: "یک میلیون کودک سوری از رفتن به مدرسه محروم هستند. موضوع خطرناک در سوریه این است که کودکان نیز در درگیری ها مشارکت داده می شوند."

"سینگز" افزود: "کودکان سوری به جای آنکه در مدرسه حضور داشته باشند، بر امواج پرتلاطم سوار می شوند و در بیشتر اوقات جان خود را از دست می دهند."

"الیزابت هوف" -نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه- گفت: "بیش از 60 درصد از بیمارستان های دولتی در سوریه ویران شده و 50 درصد مؤسسات پزشکی به تعطیلی کشیده شده است. ما در زمینه رسیدگی به افرادی که نیازمند حمایت پزشکی هستند، با بحران مواجه هستیم."

"هوف" افزود: "در مناطق تحت محاصره عناصر مسلح، بیش از دو سال است که هیچ واکسیناسیونی انجام نشده است."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار