کرمان؛

بررسی پروژه بین المللی جف در ریگان توسط کارشناس فائو

امروز کارشناس فائو به منظور بررسی وضعیت فیزیکی پروژه بین المللی جف وارد شهرستان ریگان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ژان بلمی در دیدار با فرماندار ریگان گفت: با توجه به روند خوب این پروژه در ریگان این پروژه در سالهای گذشته روند مطلوبی را تا کنون داشته است .

وی بیان داشت: این طرح در شهرستان ریگان پیشرفت حائز اهمیتی داشته است که گزارش روند ان به مجامع بین المللی خواهد رسید .

نماینده فائو تصریح کرد: با هماهنگی با دفتر فائو در تهران در زمینه بهبود ویک پارچه کردن طرح هماهنگی هایی صورت خواهد گرفت .

بلمی افزود: امروز از تمام پروزه بین المللی جف بازدید خواهد شد وگزارش کاملی از این طرح به سازمان فائو ارسال خواهد شد .

وی افزود با توجه به اینکه این طرح روند بسیار خوبی در شهرستان دارد مستند سازیهایی در این زمینه صورت میگیرد واین طرح به عنوان الگو در دیگر نقاط جهان اجرایی می شود .

فرماندار ریگان در این نشست بیان داشت: حفظ منابع طبیعی مقطعی نیست وباید همیشه در این شهرستان ادامه داشته باشد .

امین باقری با اشاره به اینکه شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای بحرانی در استان کرمان می باشد گفت: طرح بین المللی جف برای اولین بار در کشور در ریگان اغاز شد که تا کنون روند مطلوبی در این شهرستان داشته است .

وی افزود :دولت در این زمینه توجه ویژه ای تا کنون به شهرستان ریگان داشته است وقدمهای بزرگی را در این شهرستان انجام داده است .
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرستانهای بحرانی استان کرمان می باشد افزود: این طرح به صورت مداوم در این شهرستان ادامه یابد .

باقری خواستار تخصیص اعتبارات بین المللی برای ادامه طرح جف در این شهرستان شد تا روند ادامه پروژه به اتمام برسد .

وی افزود:یکی از اهداف ما در شهرستان در قالب این طرح اشتغال زایی می باشد که در این زمینه تا کنون شغل هایی ایجاد شده است .
فرماندار ریگان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه این طرح یکی از طرحهابه صورت الگو در کشور در ریگان در حال اجراست از دیگر مجامع خواستار حمایت از این طرح بین المللی شد.

باقری گفت شهرستان ریگان بیش از 8900کیلومتر مربع وسعت و90هزار نفر جمعیت دارد که عرصه های بیابانی ان در اثر فرسایش بادی در حال افزایش می باشند .

وی اظهار داشت اگر طرح بین المللی جف در شهرستان ریگان ادامه یابد شاهد سر سبزی شهر ستان ریگان خواهیم بود .

طرح بین المللی جف از سال 90در ریگان آغاز و بیش از 143هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار داد و مردم نیز در کنار این طرح مشارکتی در حفظ منابع طبیعی دارند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: بررسی ، طرح جف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.