بیکاری تهدیدی برای احیای اقتصاد اروپا+ نمودار

پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف با انتشار گزارشی به بررسی روند تغییر نرخ بیکاری در اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف در گزارشی تأثیر کند شدن سرعت کاهش نرخ بیکاری بر اقتصاد اروپا را بررسی کرد. اروپا در حال حاضر گرفتار بحران بیکاری شده است. بیکاری با گذشت 8 سال از بحران مالی اروپا همچنان بزرگترین تهدید برای بافت اجتماعی کشورهایی است که اقتصاد ضعیفی دارند.

بنابر جدیدترین داده‌های جمع‌آوری شده از بازار کار، نرخ متوسط بیکاری در 19 کشور منطقه یورو تا 10.4 درصد -کمترین میزان از سپتامبر 2011- کاهش یافت. 

آمارها حاکی از تفاوت فاحشی از نرخ بیکاری در میان کشورهای ضعیف و قوی هستند. نرخ بیکاری در آلمان در دسامبر 2015 تا 4.5 درصد کاهش داشت. آلمان در 6 سال گذشته به طور متوسط ماهی 33 هزار شغل ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری در یونان از سال 2014 تاکنون به اندازه‌ی یک-چهارم جمعیت این کشور بوده است. نرخ بیکاری در ایتالیا نیز تا پایان دسامبر 11.4 درصد باقی‌ماند و علی‌رغم تلاش‌های نخست‌وزیر این کشور، تغییری نکرد. 

نرخ بیکاری فنلاند نیز با افزایش 0.4 درصدی به 9.2 درصد در پایان سال 2015 رسید. این میزان بیشترین نرخ بیکاری این کشور در ماه دسامبر از سال 1998 تاکنون بوده است. با اینکه کاهش نرخ بیکاری به طور کلی خوشحال کننده است، اقتصاددانان نگران کاهش سرعت احیای اقتصادی اروپا هستند.

بیکاری در واقع یکی از شاخص‌های تعیین سلامت اقتصاد است و کاهش نرخ بیکاری در ماه دسامبر از ژوئن 2015 تاکنون کمترین میزان را داشته است. اگر سرعت احیای اقتصادی اروپا در 18 ماه آینده کاهش یابد، این قاره وارد بحران جهانی دوباره‌ای می‌شود که نرخ بیکاری آن این بار دو برابر است.

صندوق بین‌المللی پول در خوشبینانه‌ترین حالت نرخ بیکاری تا سال 2020 را 9 درصد پیش‌بینی می‌کند. در این میان نرخ بیکاری جوانان در مناطق جنوبی به شدت نگران کننده است. به طوری که در یونان و اسپانیا نرخ بیکاری جوانان حدود 50 درصد جمعیت این مناطق است. این در حالیست که نرخ متوسط بیکاری  در منطقه یورو 22 درصد است.

کاهش نرخ بیکاری تهدیدی برای اقتصاد اروپا+ نمودار



کاهش نرخ بیکاری تهدیدی برای اقتصاد اروپا+ نمودار

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار