گزارش سایت فدراسیون جهانی بسکتبال از روند آماده سازی تیم ملی کشورمان

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) طی گزارشی به روند آماده سازی تیم ملی بسکتبال کشورمان برای مسابقات انتخابی المپیک پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان

سایت رسمی فیبا با اشاره به قرعه کشی رقابت های انتخابی المپیک ریو 2016 نوشت ایران :هیچ فرصتی را برای آماده سازی خود جهت رقابت های انتخابی المپیک ریو 2016، در تورین ایتالیا هدر نمی دهد.

غول های آسیا با تیم های یونان، مکزیک، ایتالیا، کرواسی و تونس همگروه شده است و در این مسابقات که از 4 تا 9 ژوئیه برگزار خواهد شد فقط تیم اول به ریو دو ژانیرو خواهد رفت.

علی توفیق خطاب دبیر کل فدراسیون بسکتبال ایران در گفتگو با سایت فیبا گفته است که او در حال حاضر سرگرم بحث و تبادل نظر با درک بائرمن سرمربی تیم، (که به تازگی قرارداد خود را چهار سال دیگر تمدید کرد) در مورد برنامه آماده سازی برای رقابت های انتخابی المپیک است. 

ایران برای شرکت در یک تورنمنت دوستانه در چین دعوت شده وهمچنین مذاکره با فدراسیون های اروپایی برای برگزاری دیدارهای دوستانه است.

توفیق خطاب گفت: من نامه ای آماده کرده ام  و به تیم های اروپایی صربستان، لتونی، ترکیه و یک کشور دیگرارسال خواهم کرد. ما به دنبال آن هستیم که ببینیم آیا آنها ما را به مسابقات دعوت  خواهند کرد یا نه.

اگر ایران می خواهد برای دومین بار در تاریخ  بسکتبال خود به بازی های المپیک راه یابد باید بر حریفان سرسختی غلبه کند. آنها در گروه A هستند و در روز افتتاحیه با یونان و در روز دوم با مکزیک روبرو خواهند شد.
ایران باید یکی از دو تیم اول باشد تا به نیمه نهایی برسد و در آنجا با یکی از دو تیم اول گروه B  متشکل از ایتالیا، کرواسی و تونس روبرو خواهد شد.

توفیق خطاب گفت : اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که همه آن تیم ها، تیم های بزرگ هستند. بیشتر آنها در بین چهار تیم اول  مرحله مقدماتی در مناطق خود بودند. کار برای ما بسیار دشوار است، اما ما  تمام تلاش خود راخواهیم کرد تا به المپیک صعود کنیم.

بائرمن سال گذشته ایران را در مسابقات قهرمانی بسکتبال آسیا در چانگشا  به مقام سومی رساند. آنها با پیروزی 75-62  مقابل کره جنوبی در یک چهارم نهایی  حضور خود در انتخابی المپیک را مسجل کردند.
 
مربی آلمانی، که کشور خود را  در شهر پکن  در انتخابی المپیک آتن در سال 2008  به رقابت های المپیک رساند، نتوانست ایرانیان را در نیمه نهایی سال گذشته  مقابل چین به پیروزی برساند اما آنها  را به پیروزی بر ژاپن و کسب عنوان سومی هدایت کرد.

او به تازگی قرارداد جدیدی با ایران امضا کرده که فعالیتش خیلی بیشتر از مربیگری بازیکنان در تمرینات و بازیها است.
 
توفیق خطاب در این باره گفت: ما قراردادی برای چهار سال با بائرمن برای توسعه بلند مدت در بسکتبال ایران امضا کرده ایم. او کار خود را از دو هفته گذشته آغاز کرده، تمام بازی های سوپر لیگ زیر 18 سال را  تحت نظارت خود دارد. او همچنین دو کارگاه آموزشی، یکی در جنوب ایران و یکی در شمال برگزار کرد. ما از او راضی هستیم. 

ایران در بازی های المپیک 2008 بازی کرد و هنوز هم بازیکنانی در تیم خود دارد که تجربه آن بازی های تابستانی پکن را دارند. آنها در یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011  شکست خوردند، در نتیجه نتوانستند به انتخابی المپیک راه یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار