مترو معضل جدید ریودوژانیرو برای المپیک 2016

شهردار ریودوژانیرو با ارسال نامه‌ای به کمیته بین المللی المپیک از احنمال آماده نشدن خط اصلی مترو این شهردر زمان آغاز بازی‌های المپیک 2016 خبر داد.

مترو معضل جدید ریودوژانیرو برای المپیک 2016

ادواردو پائس شهردار ریودوژانیرو در نامه‌ای به کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد به احتمال زیاد خط اصلی متروی ریو که" بارا دو تیخوکا"، دهکده بازی های المپیک و پارالمپیک را به دیگر نقاط شهر پیوند می دهد در زمان آغاز بازی‌های المپیک 2016 در ماه آگوست آماده نخواهد بود.

در این نامه که "کاملامحرمانه" بوده اما متن آن به دست شبکه O Globo رسیده است، پائس از IOC درخواست کرده گسترش سیستم بی آرتی را به عنوان یک امکان و راه حل جایگزین برای مترو بررسی کنند.

در نامه شهردار آمده است: در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌ام بفهمم در ساخت و ساز خط 4 مترو چه می گذرد، مهلت ها و برنامه ها را دیدم، از بسیاری شنیده‌ام که این پروژه ریسک بالایی دارد و  فقط می‌توانم بگویم که اطلاعات واضح و روشن نیست.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده، رافائل پیکیانی، معاون بخش حمل و نقل شهردار ریو نیز از قبل یک برنامه جایگزین را آماده کرده و فکر می‌کنم اکنون باید مطالعه آن را شروع کنیم و طرح را به کمیته ارزیابی بین‌المللی المپیک تحویل دهیم.

انتظار می رود مشاور  رئیس کمیته بین المللی المپیک در بخش حمل و نقل امروز برای نشستی عازم برزیل شود.

خط 4 متروی ریو میراث مهم المپیک محسوب می شود که هدف آن تسهیل رفت و آمد روزانه 300 هزار نفر است که آماده نشدن آن ضربه بزرگی به المپیک و همچنین شهر ریودوژانیرو وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار