چایچی:

نتایج سهمیه المپیک رشته استقامت به زودی اعلام می‌شود

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نتایج کسب سهمیه المپیک در رشته استقامت پیست را به زودی توسط UCL اعلام می کند.

مصطفی چایچی در گفتگو با خبرنگار سایرحوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: امتیازاتی که رشته جاده دوچرخه‌سواری کسب کرد منجر به کسب سهمیه مستقیم شد، اگرچه ابتدا یک سهمیه جاده را در اول سال 2016 میلادی گرفته بودیم اما با امتیازات و مدال‌های مجددی که عایدمان شد سه سهمیه UCL (فدراسیون جهانی دوچرخه سواری) به ما داد و به زودی نتایج سهمیه در بخش استقامت هم اعلام می‌شود.

وی افزود: کسب سهمیه در رشته پیست مهم است که در آخرین مسابقه قهرمانی آسیا نتیجه خوبی عایدمان نشد اما امیدوارم که تا ماه اسفند در مسابقات قهرمانی جهان بتوانیم سهمیه‌ای را برای کشور بگیریم و در بخش پیست که تا به حال هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم اگر با این وضعیت پیش برویم در مسابقات سال 2020 ژاپن در رشته سرعت و پیست به طور حتم سهمیه
کسب خواهیم کرد.

چایچی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته با مسابقات متوالی در نهایت هزار و چهار امتیاز گرفتیم و اول آسیا شدیم و در قسمت پیست هم در رشته‌های اومنیوم و کارین رکابزنان احتمال مدال داشتند.

اما مشکلات در رقابت‌های قهرمانی آسیا اثر گذاشت با اینکه رشته‌های فراوانی از جمله 4 کیلومتر انفرادی حذفی، یک دور متحرک، 4 کیلومتر تایم تریل و در مجموع در 6 ماده رقابت کردیم اما مسابقات آنقدر سنگین بود که رکابزنان کشورمان نتوانستند مدالی کسب کنند و در پایان نتایج ثمر بخشی عایدمان نشد.

وی در خصوص تفاوت پیست‌ها خاطرنشان کرد: نوع پیست اثر ویژه‌ای روی رکابزنان دارد زیرا ارتفاع و فشار هوا در هر پیست متفاوت است و پیست چوبی ژاپن، کره و چین هر کدام فشار هوای متفاوت و شرایط خاص خود را دارند بهترین پیستی که تایم‌های رکابزنان در آن متفاوت است پیست گوا دایل مکزیک است این پیست بهترین رکوردها را تا به حال رقم زده است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که تفاوت ندارد.

برای مثال مریم جلالی در استقامت پیست با اینکه خیلی خوب ظاهر شده بود، اما در نهایت دوچرخه اش پنچر شد و در مجموع بانوان مسیر روبه رشدی را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار