سی‌ان‌ان: تهدید‌های تروریستی در اروپا، جدی‌تر از هر زمان دیگر

یک مقام آمریکایی هشدار داد پس از بازگشت حدود 2000 تروریست، اروپا بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر حملات تروریستی قرار دارد.

سی‌ان‌ان: تهدید‌های تروریستی در اروپا، جدی‌تر از هر زمان دیگربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک مقام آمریکایی چهارشنبه، در گفتگو با این شبکه هشدار داد اروپا اکنون پس از بازگشت حدود 2000 عنصر تروریستی از عراق و سوریه، بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر حملات تروریستی قرار دارد.  
   
این مقام آمریکایی افزود آمار بدست‌آمده بوسیله سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد حدود 1900 تروریست اروپایی پس از تشدید حملات علیه داعش در کشورهای عراق و سوریه، به این قاره بازگشته‌اند. 

بیشتر اروپایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند به این گروه تروریستی وفادار بوده و در مناطق تحت اشغال این گروه باقی مانده‌اند. این در حالی است که برخی از این افراد با سرخوردگی و ناامیدی به کشورهای زادگاهشان بازگشته‌اند و در حال برنامه‌ریزی حملات تروریستی جدیدی در سراسر قاره اروپا هستند.     

مقام آمریکایی دیگری نیز هشدار داد احتمال زیادی وجود دارد که عناصر داعش به همراه پناهندگان از شمال آفریقا  و دیگر بخش‌های مدیترانه وارد ایتالیا شوند. مقامات ایتالیایی مراتب نگرانی خود را در این خصوص به اطلاع مقامات آمریکایی و اروپایی رسانده‌اند. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار