مارکت واچ: پیش فروش طلا به 1140 دلار رسید

با افزایش فشار «انجمن مدیریت عرضه» (آی اس ام) بر دلار، بهای فلزات گرانبها افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روز چهارشنبه پیش فروش طلا به بالاترین سطح در بیش از 3 ماه گذشته رسید. طلا برای تحویل آوریل با 14.10 دلار (1.3 درصد افزایش)  1141.30 دلار در هر اونس فروخته شد. بهای طلا که روز سه شنبه کاهش یافته بود به بالاترین سطح از 30 اکتبر رسید. 

طلا از پشتیبانی «افزایش نگرانی ها از چشم انداز اقتصاد» برخوردار شده است؛ چرا که به گفته مارک اوبراین، مدیر پژوهش در گلدکور، داده های «انجمن مدیریت عرضه» (آی اس ام) کند شدن بخش خدمات را در ماه ژانویه نشان می دهد که ضعیف تر از حد انتظار بود. این نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا «به احتمال بسیار افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد.»

بانک مرکزی در ماه دسامبر برای نخستین بار در نه سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد؛ ولی هفته گذشته آن را ثابت نگه داشت چرا که سرگرم بررسی پیشرفت های مالی و اقتصادی بود تا حرکت آینده خود را بر پایه آن هماهنگ کند. نرخ بالاتر می تواند دلار را تقویت کند و قدرت رقابتی  طلا را در برابر سرمایه گذاری هایی که بهره به آنها تعلق می گیرد کمتر کند. 

بهای بالای این فلز روز چهارشنبه ناشی از کاهش داد و ستد سهام آمریکا نیز بود هرچند که بهای نفت اندکی افزایش یافته بود. دلالان همچنان چشم به راه تازه ترین داده های ماهانه درباره اشتغال در آمریکا هستند که قرار است جمعه منتشر شود. اقتصاددانانی که در نظرسنجی مارکت واچ شرکت کرده بودند پیش بینی کردند بیکاری با نرخ 5 درصد دست نخورده خواهد ماند. 

در همین هنگام بهای نقره در ماه مارس 44.5 سنت (یا 3.1 درصد) افزایش یافت و اونسی 14.734 دلار خرید و فروش شد. پیش فروش مسِ با کیفیت برای ماه مارس نیز 4 سنت گران تر شده و پوندی 2.095 دلار خرید و فروش شد. 

پلاتین تحویل در آوریل 24.40 دلار گران تر شد و اونسی 880.10 دلار فروخته شد و پالادیم به اونسی 515.55 دلار رسید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار