رویترز: افزایش بهای طلا به بالاترین سطح در سه ماه گذشته

با انتشار اطلاعات جدیدی از وضع مشاغل در آمریکا، بهای طلا هفته گذشته به بالاترین میزان در سه ماه گذشته افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رشد بازار کار آمریکا در ماه ژانویه به میزانی بیشتر از انتظار کاهش یافت، اما حقوق های در حال افزایش و رکورد کمترین بیکاری در هشت سال گذشته، خبر از روند رو به بهبود بازار کار دارد.

"سوکی کوپر"، تحلیل گر فلزات با ارزش در نیویورک در این باره گفته است: " نمودار پیش بینی ماه آینده نشانگر آن است که در ماه مارس با رشد ناگهانی قیمت مواجه نخواهیم شد؛ اما احتمال رشد ناگهانی بهای طلا در ماه های آینده سال بیش از 50 درصد است."

او در این باره افزود:" همین احتمال باعث شده تا بهای طلا هرچه بیشتر به رشد خود ادامه دهد."

پس از انتشار گزارش وضع مشاغل در آمریکا، بهای طلا افزایش یافت؛ اما مدت کوتاهی پس از آن با تاکید بعضی از تحلیل گران بر افزایش حقوق شاغلان، کاهش یافت. چند ساعت پس از این موضوع بهای طلا با رشدی 0.8 درصدی به 1165.50 دلار به ازای هر اونس، بالاترین میزان از 28 اکتبر سال گذشته( 6 آبان 94) ، رسید.

بازار معاملات نقدی با رشدی 4.2 درصدی توانست افزایش شش روزه متوالی را تجربه کند.

وضع ناپایدار اقتصاد در جهان باعث شده است تا طلا یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گزاری محسوب شود. طلا توانسته از ابتدای سال 2016 با رشدی 10 درصدی عنوان یکی از بهترین مواد برای سرمایه گزاری را به خود اختصاص دهد.

سایر فلزات گران قیمت نتوانسته اند تا همانند طلا عمل کنند. بازار تبادلات نقدی نقره کاهشی 0.1 درصدی داشته و به 14.86 سنت به ازای هر اونس رسیده است. پلاتین نیز کاهشی 0.5 درصدی را تجربه کرده و به 903 دلار در هر اونس کاهش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار