ازدواج دانشجویی نقطه موفقیت کار فرهنگی است

معاون فرهنگی وزیرعلوم با بیان اینکه ازدواج دانشجویی نقطه موفقیت کار فرهنگی است، گفت: این امر باید تبدیل به جریانی اجتماعی از یک مسیر علمی شود.

سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیرعلوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌: معتقدم که ازدواج دانشجویی باید تبدیل به جریانی اجتماعی از یک مسیر علمی شود و با تداوم فعالیت‌های مشاوره‌ای و آموزشی به یک دوره آموزشی کوتاه مدت آموزشی محدود نشود هر خدمتی که در مسیر ترویج فرهنگ ازدواج و استحکام خانواده انجام شود، علاوه بر اجر معنوی برکات اجتماعی مبارکی نیز برای جامعه دارد. 

معاون فرهنگی وزیرعلوم  اذعان داشت‌: مراسم‌ ازدواج دانشجویی یک برنامه ناب فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است که ناظر بر نیاز ضروری و واقعی نسل جوان و دانشجو، یعنی تقویت پیوند مشروع، تشکیل خانواده و قوام آن است.

وی افزود: خوشبختانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با جایگاه رفیعی که در فضای دانشگاه‌ها دارد توانسته در دو دهه اخیر به این موضوع بپردازد و ازدواج دانشجویی را به یکی از نقاط درخشان و برجسته موفقیت کار فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند. در واقع یکی از نیازهای مهم نسل جوان ما تشکیل خانواده و مسائل مربوط به آن است که دانشگاه‌ها می‌توانند با تکیه بر نقش شایسته خود در الگوسازی و الگودهی به جامعه در این مسیر موثر باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: استفاده از اساتید پرتوان و موفقی که ضمن اشراف علمی به نیازهای زوج های جوان، توانایی ارتباط با مخاطبین را دارند توانسته برای بسیاری از مسائلی که در ذهن زوج های جوان وجود دارد راه حل مناسب ارائه کند، که این امر می‌تواند در استحکام زندگی مشترکشان موثر باشد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار