اهواز؛

ساخت و سازهای غیر مجاز عامل نابسامانی در شهرها

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خوزستان ساخت و سازهای غیرمجاز را عامل نابسامانی در استان و بخصوص مناطق حاشیه ای اهواز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سیاحی گفت: مشاورانی که بحث طرح جامع و طرح تفصیلی را در شهرهای مختلف استان دنبال می کنند باید احاطه کاملی روی موضوع های آن شهر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هنوز الزامات قانونی و تکالیف خودمان را انجام نداده ایم بیان داشت: در برخی از موارد زمانیکه تاخیر در اجرای طرحی ایجاد می شود این ایراد متوجه استان است و ارتباطی با شورای عالی شهرسازی و معماری ندارد.

سیاحی افزود: بحث منع فروش و تغییر کاربری زمین های فاقد کاربری مسکونی نیز یکی دیگر از بحث های جدی در خوزستان است چرا که به تازگی یک پرونده برای یکی از شهرداری های استان در هیات بازرسی تشکیل داده است که در این شهر 6 هزار قطعه زمین به صورت غیرمجاز واگذار شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: قوانین به صورت کامل مطرح شده است اما به دلیل ضعف درآمدی شهرداری ها و هزینه های جاری که باید پرداخت نمایند امکان تملک دارایی خیلی از این اراضی وجود ندارد.

سیاحی به محدودیت منابع درآمدی در شهرداری ها اشاره کرد و اذعان داشت: شهرداری ها به دنبال تراکم فروشی بالاتر هستند و ایجاد اعتبارات پایدار در ارتباط با درآمدزایی شهرداری ها در زمان حاضر یک ضرورت است.

وی گفت: یکی دیگر از محدودیت های ما در استان تملک در رابطه با مناطقی است که مخازن زیرزمینی نفت وجود دارد و با وجود داشتن اراضی با وسعت بالا نمی توانیم برنامه اساسی برای آن ها داشته باشیم.

احمد سیاحی بر مناسب سازی معابر شهری در استان تاکید نمود و افزود: برای فضا سازی در معابر شهری علاوه بر ایجاد فضاهای مناسب برای معلولان در سطح خیابان ها، پارک ها و اماکن دولتی برای سالمندان نیز باید تردد در این محل ها آسان شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.