مشهد؛

قطار مشهد سال آینده به کربلا می رسد

ریاست جمهور از اتصال خط آهن مشهد به کربلا در سال آینده و توسعه ریلی کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات برقی سازی راه آهن مشهد-تهران در ایستگاه راه آهن مشهد از اتصال ریلی مشهد به کربلا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه صنعت ریلی برون و درون شهری از اهداف دولت است زیرا ریل امنیت و سلامت می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه صنعت ریلی به حفظ محیط زیست، آسایش روحی و روانی، کاعش هزینه های سفر و سوخت می انجامد، افزود: سال گذشته پروژه قطار برقی تهران-قم-اصفهان کلید خورد و امسال نیز پروژه قطلربرقی مشهد-تهران اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: دولت بنا دارد صنعت ریلی را به بنادر و مرزها توسعه داده و در این راستا توسعه بندر چابهار و اتصال قطار در اینچه برون به ترکمنستان و اتصال ریلی به آذربایجان و عراق از جمله برنامه های دولت است.

رئیس جمهور افزایش دوبرابری ارزشی پروژه های افتتاحی خراسان رضوی در دهه فجر را نشانگر تحولی بزرگ در کشور دانست و تصریح کرد: ازین فرصت باید برای حرکت سریع به سمت توسعه و اشتغال استفاده کنیم.
دکتر روحانی وحدت و اتحاد، همدلی و همزبانی، حضور در صحنه، جهاد و فداکاری و اتحاد همه قوای کشور را شرط حرکت به سوی توسعه دانست و ابراز امیدواری کرد: ایرانی آباد و پر نشاط را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان به عنوان مهمترین نهاد حکومتی و مجلس به عنوان مبنای قانونگذاری نقشی موثر در توسعه کشور، اخلاق، مادیت و معنویت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: هرچه نمایندگان عالم تر، با تجربه تر و کاردان تر باشند و در کنار دولت و قوه قضاییه تحت هدایت رهبری معظم انقلاب حرکت کنند، به نفع کشور و ملت است.

 دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد: ان شالله سالهای تحریم را جبران کنیم.

در پایان این مراسم از یادبود این پروژه رونمایی و طرحهای دیگر در نیشابور، سبزوار و گلبهار از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.