مشهد؛

ایستگاه جدید راه آهن در مشهد افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی از احداث ایستگاه جدید راه آهن در جنوب غربی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن مشهد- تهران از خارج شدن راه آهن مشهد از سیستم تک ایستگاهی خبر داد وگفت: به زودی دومین ایستگاه راه آهن مشهد در جنوب غربی این شهرستان احداث می شود.

عباس آخوندی با تاکید بر یکپارچگی حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی افزود: اتصال فرودگاه مشهد به خط دو مترو و اتصال خط دو مترو به ایستگاه راه آهن مشهد در این راستا انجام می شود.

وی سرعت، قیمت و آسایش را حاصل این طرح دانست و تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح به کاهش نیاز به حنل و نقل خصوصی می انجامد.

وزیر راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل ریلی بین شهری، ریلی حومه ای و ریلی درون شهری را از اولویتهای دولت برشمرد و گفت: پروژه قطار ریلی حومه ای گلبهار، چناران، فریمان، سبزوار و تربت به مشهد در دستور کار است.

آخوندی سهم صنعت ریلی در حمل و نقل بار کشور را 6 و مسافر را 9 درصد عنوان و تاکید کرد: با توسعه صنعت ریلی در دولت یازدهم سهم حمل و نقل ریلی به 20 درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 11 هزار کیلومتر راه آهن در دست بهره برداری است و با 5 هزار کیلومتر راه آهن در دست احداث و 3 هزار کیلومتردیگر در فرایند مذاکرات است که مجموعا ظرفیت ریلی ما را دو برابر افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.