مشهد؛

رشد 8 برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی رشد 8 برابری داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن مشهد-تهران در ایستگاه راه آهن مشهد به ارائه گزارشی از موفقیتهای استان در حضور رئیس جمهور و وزاری دولت پرداخت و گفت: در دهه مبارکه فجر هزار و 277 پروژه با اعتبار 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در سراسر استان و در حوزه های مختلف افتتاح می شود.

علیرضا رشیدیان به ثبت 570 شرکت خارجی و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری آنها در 9 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 92 که 66 شرکت ثبت شدند، رشد 8 برابری داشته است.

وی به بهبود رتبه کسب و کار استان از 19 به 16 اشاره و تاکید کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در کشور با 1 و 2 دهم درصد رشد نسبت به تابستان پارسال، 41 و 9 دهم درصد افزایش یافته و خراسان ری را به جایگاه سوم مشارکت اقتصادی در کشور رسانده است.

استاندار خراسان رضوی نرخ تورم در استان را سه درصد پایینتر از میانگین کشوری دانست و گفت: در تک رقمی شدن نرخ تورم با 9 و 6 دهم درصد تورم در کشور پیشتاز هستیم.

رشیدیان میزان واریزی درآمدهای استان به خزانه را با 16 درصد افزایش توصیف کرد و افزود: تراز صادرات استان در 10 ماه گذشته یک میلیارد دلار مثبت بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.