لرستان؛

پیشرفت۲۰ درصدی طرح راه‌آهن دورود - خرم‌آباد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از پیشرفت ۲۰ درصدی طرح راه آهن دورود - خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار عبدالهی با اشاره به روند احداث آزاد راه خرم آباد - اراک گفت: قطعه اول این طرح از خرم آباد به سمت بروجرد در دست احداث است.

وی طول قطعه اول طرح راهسازی خرم آباد - اراک را ۷۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: اجرای این قطعه از طرح پیشرفت مطلوبی دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه در مسیر این قطعه رشته تونل های متعددی با عرض ۲۸ متر احداث می شود گفت: احداث این گونه تونل ها در طرح های راهسازی کشور کم وجود دارد و تونل بزرگ آن به طول ۶.۵ کیلومتر در حال اجرا است.

سردار عبدالهی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هم اکنون بالای ۵۰ درصد قطعه اولطرح راهسازی خرم آباد - اراک پیشرفت فیزیکی دارد گفت: مابقی قطعات نیز به مرحله زیرسازی رسیده که امیدواریم کار زیرسازی برخی از قطعات این طرح سال ۹۵ به پایان برسد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بهطرح راه آهن دورود - خرم آباد اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از پروژه های بسیار سخت بوده که باید تمام رشته کوه های این منطقه را دور بزند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه شیب قطار با شیب راه از نظر اصول مهندسی در این طرح بسیار متفاوت است گفت: این طرح نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیشتر توان در این طرح بر روی تکمیل تونل ها گذاشته شده است.

سردار عبدالهی همچنین از فعالیت قرارگاه خاتم در بحث احداث ابنیه راه آهن دورود - خرم آباد خبر داد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.