مشهد؛

100هکتار زمین از بستر کشف رود درختکاری می شود

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد از درختکاری100هکتار زمین از بستر کشف رود تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، غلامحسین صاحب با اشاره به درختکاری 60 هکتاری بستراین رودخانه افزود: برای ساماندهی کشف رود و جلوگیری از آبیاری زمینهای کشاورزی با فاضلاب، بستر این رودخانه تا عرض 150 متر درختکاری می شود و به مرور ارتباط رودخانه با زمینهای کشاورزی بطور کامل قطع خواهد شد.


وی ادامه داد: هزار و 990 هکتار زمین اطراف این رودخانه باید تملک شود لذا تاکنون 14 کیلومتر از حریم و بستر آن تملک و آزادسازی شده است.

صاحبی همچنین با اشاره به وجود 160 دستگاه پمپ آب در بستر این رودخانه برای آبیاری زمینهای کشاورزی در گذشته ادامه داد: این پمپ ها با سرعت در حال جمع آوری است و تاکنون بخش زیادی از آنها جمع آوری شده اند.

وی گفت: برای ساماندهی این رودخانه و حریم آن طی یک سال اخیر 700 میلیارد ریال از محل بودجه شهرداری مشهد هزینه شده است.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اختصاص هزار و 600 میلیارد ریال برای ساماندهی کشف رود از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری به مشهد است، در صورت تخصیص این اعتبار عملیات ساماندهی آن با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

شعبه ای از 'کشف رود' از کوههای هزار مسجد و شعبه دیگر آن از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می گذرد
طی 20 سال گذشته فاضلاب آلاینده صنعتی، خدماتی و خانگی به کشف رود ریخته و زمینها کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می شدند

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.