اردبیل؛

افتتاح 110 میلیارد ریال پروژه فرودگاهی در اردبیل

مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل گفت: ۱۱۰میلیارد ریال پروژه توسعه فرودگاهی در این استان طی ایام دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ سیدفخرالدین هاشمی اظهار کرد: با صرف این اعتبار دستگاه های کمک ناوبری و روشنایی تقرب دقیق در فرودگاه اردبیل راه اندازی می شود.

وی گفت: برای کاهش تاخیر و ابطال پروازه ها به دلیل شرایط جوی، دستگاه کمک ناوبری تقرب دقیق ILS فرودگاه اردبیل با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تجهیز و آماده راه اندازی شده است.

مدیر کل فرودگاه های استان با بیان اینکه این رقم از اعتبارات استانی و شرکت فرودگاه های کشور تامین شده است، تصریح کرد: سیستم روشنایی تقرب دقیق PALS نیز با اعتبار نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال که از اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور تامین شده خریداری و نصب شده است.

هاشمی همچنین با اشاره به پروژه های اجرایی این شرکت در زمینه بهبود و توسعه ناوگان هوایی استان متذکر شد: ترمینال بزرگ پرازهای خارجی فرودگاه اردبیل نیز که با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از سه سال پیش آغاز شده با روند مطلوب در حال تکمیل و اتمام است.

وی عنوان کرد: ترمینال در دست ساخت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت داشته و می تواند پذیرای بخش مهمی از مسافران ورودی و خروجی این فرودگاه باشد.

مدیر کل فرودگاههای استان وی با تاکید بر اینکه با عملیاتی شدن این ترمینال فضای پذیرای مسافران این فرودگاه به بیش از ۱۳ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: از این لحاظ فرودگاه اردبیل جزو فرودگاه های برتر کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.