عملکرد درخشان بانوان تیراندازی در کسب سهمیه المپیک

مسابقات کسب سهمیه المپیک در حالی به پایان رسید که بانوان تیرانداز نسبت به آقایان سهمیه های بیشتری را در المپیک کسب کردند.

عملکرد درخشان بانوان تیراندازی در کسب سهمیه المپیک
به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات کسب سهمیه المپیک در حالی به پایان رسید که سهم بانوان تیرانداز در المپیک بیش از آقایان است به طوری که از 5 سهمیه ای که تیرانداران در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی کسب کردند چهار سهمیه متعلق به تیراندازان خانم و یک سهمیه متعلق به آقایان است که باز هم از بین سهمیه المپیک چهار سهمیه فقط در تفنگ به دست آمد و تنها نماینده تپانچه ایران در مسابقات المپیک برزیل گلنوش سبقت الهی است که علاوه بر کسب مدال جواز حضور در المپیک را کسب کرد.

مسابقات هند در سطح کشورهای آسیایی البته یک رقابت پیش بینی نشده برای تیراندازان بود که به دلیل حذف امتیاز سهمیه المپیک از مسابقات کویت، رقابت های هند آخرین مقصد تیراندازان برای حضور در المپیک ریو در نظر گرفته شد.

پیش از این تیراندازی بانوان در مسابقات آسیایی گوانجو نیز خوش درخشیدند و مدال ها رنگارنگ طلا و نقره و برنز را در این مسابقات کسب کردند و این موفقیت ها همچنان ادامه داشت تا اینکه برتری شان در رقابت های المپیک را نیز به رخ همگان کشیدند و با چهار سهمیه حضور بیشتری در ریو دارند که در طول تاریخ تیراندازی ایران یک رکورد محسوب می شود و تا کنون تیراندازان این تعداد سهمیه المپیک را به طور مستقیم کسب نکرده بودند.

علاوه بر افتخاراتی که بانوان تیراندازان تا کنون کسب کردند رنکینگ اول تیراندازی جهان در تفنگ بادی متعلق به ایران است و الهه احمدی تیرانداز با سابقه کشورمان که در المپیک 2012 لندن جز فینالیست ها بود، پس از کسب قهرمانی در مسابقات جهانی آذربایجان این عنوان به نام خود ثبت کرد و تا کنون پس از گذشت چند ماه همچنان تیرانداز اول جهان است.

الهه احمدی ورزشکار موفقی است که علاوه بر حضور در عرصه حرفه ای تیراندازی مسئولیت سنگین مادری را به عهده دارد و با وجود داشتن کودک خردسالش در ورزش حرفه ای نیز موفق عمل می کند و اکنون با کسب سهمیه المپیک برزیل دومین حضور در المپیک را تجربه می کند.

در کنار احمدی، نجمه خدمتی نیز از تیراندازانی است که اولین بار در مسابقات المپیک شرکت می کند و به عنوان یک پدیده در دنیای تیراندازی معرفی شده است که با وجود سن کم تجربه بالایی در عرصه بین المللی دارد می تواند یکی  از شانس های کسب مدال در برزیل باشد. به گفته یکی از کارشناسان تیراندازی او در مسابقات تیراندازی آذربایجان تنها تیراندازی بود که امتیاز تیر زیر 10 نداشت و از این لحاظ یکی از نخبه های تیراندازی است و اما مه لقا جام بزرگ دیگر بانوی تیرانداز المپیکی ایران در رشته سه وضعیت که او هم مثل احمدی دومین حضورش در المپیک را تجربه می کند. 

جام بزرگ در مسابقات هند با کسب مدال نقره آخرین و پنجمین سهمیه المپیک را از آن خود کرد که برای کسب سهمیه در این رشته می بایست مدال کسب می کرد و تیراندازان المپیکی در فینال حضور نداشتند.

اما تنها نماینده تپانچه ایران در المپیک گلنوش سبقت الهی است که برای اولین بار در تاریخ تیراندازی تپانچه بادی توانست کسب سهمیه کند و در نوع خودش یک رکورد تاریخی ثبت کند.

سبقت الهی که تجربه زیادی در تیراندازی ندارد حدود یک سال به تیم ملی دعوت شد که پیش از این با وقفه ای چند ماهه دوباره به تیم ملی دعوت شد که سرانجام آخرین مسابقات سهمیه المپیک جواز حضور در برزیل را کسب کرد که در بین المپیکی ها تیراندازی تنها نام یک تیرانداز آقا به چشم می خورد ک تنها تیرانداز آقایان در المپیک است و تا کنون در مسابقات المپیک نیز شرکت نکرده بود.

نوروزیان در رشته تفنگ بادی آقایان موفق به کسب اولین سهمیه این رشته و در تاریخ تیراندازی شد که باز هم یک رکورد محسوب می شود.

با وجود اینکه پستی ها و بلندی های تیراندازی ورزشکاران با کسب 5 سهمیه حضورشان در برزیل را جشن می گیرد و از همین حالا باید برای موفقیت در برزیل برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: تیراندازی ، تپانچه ، تفنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار