نائب رئیس بانوان هیات تیراندازی تهران:

تأسیس آکادمی، جرقه‌ای برای توسعه تیراندازی است

نائب رئیس بانوان هیات تیراندازی تهران گفت: با آموزش تیراندازی به صورت آکادمیک فرصت توسعه و پیشترفت آن را فراهم می‌کند.

راحله خیراله زاده در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تأسیس آکادمی تیراندازی تهران تصریح کرد: آکادمی تیر اندازی استان تهران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز تأسیس شد تا جرقه‌ای برای توسعه تیر اندازی به صورت آکادمیک باشد.

وی گفت: علم تیر اندازی نه تنها درکشور ما بلکه در دنیا پراکنده است و به صورت علمی به آن  توجه نمی‌کنند ودونظریه تجربی وعلمی برای تیراندازی معرفی شده است.

وی  افزود: معتقدم کسانی که اطلاعات بالایی در تیر اندازی دارند و یا مستعد پیشترفت در این رشته ورزشی هستند به خوبی شناخته نمی‌شوند بنابراین تصمیم گرفتیم با همکاری دانشگاه آزاد راهی نوین در مسیر تیراندازی کشور ایجاد کنیم.

نائب رئیس تیراندازی بانوان تهران ادامه داد: برای رسیدن به این  هدف مسئولان دانشگاه آزاد پیشنهاد کردند معضلات تیراندازی را آسیب شناسی کنیم و به اموری مثل استعداد یابی که به آن توجه نمی‌شود بپردازیم.

وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند که در تیر اندازی استعداد وجود ندارد و اگر ورزشکاری نخبه ظهور کند به صورت اتفاقی است به اعتقاد من تیراندازی ک در سنین پایین رکوردهای بالایی میزند یک نخبه به حساب می‌آید اما استعدادها کشف نمی‌شود.

خیراله زاده گفت: اولین قدم در آکادمی کشف استعدادهای تیراندازی است چون پتانسیل این ورزش در ایران بسیار بالاست اما یک مرکز تخصصی برای شناخت این افراد وجود ندارد.

نائب رئیس هیات بانوان تیر اندازی ادامه داد: اگر تیراندازی از حالت تجربی خارج شود و به صورت علمی گسترش یابد به پیشترفت آن کمک می‌کند چون اگر برای تیم‌ها مربیان خارجی انتخاب کنیم آنها نمی‌توانند اطلاعاتشان را به طور کامل به تیراندازان منتقل کنند اما چنانچه این کار از طریق مدرسان صورت بگیرد تأثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار