نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: کمبود معلمان مرد در نظام آموزشی چین، نگرانی هایی را در این کشور بر انگیخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: معلمان مرد مدارس ابتدایی در چین کلاسهای خود را با بیان داستانهایی در خصوص توانایی سربازان مرد آغاز می کنند. یکی از این معلمان مرد معتقد است: مردان وظایف ویژه ای دارند. آنها باید شجاع باشند، از زنان محافظت کنند و اگر اقدام اشتباهی مرتکب شدند، مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. 

به نوشته نیویورک تایمز، نگرانی ها در خصوص اینکه کمبود معلمان مرد، نسلی از پسران بزدل، خودمحور و سست تحویل جامعه دهد، موجب شده است، معلمان از شیوه های سنتی برای روحیه دادن به پسران استفاده کنند. مدارس شهر "ژنگژو،" از پسران خواسته اند متعهد شوند که همانند مردان واقعی عمل می کنند. مدیران "شانگهای،" در حال تشکیل کلاسهایی -- از جمله دوره های هنرهای رزمی، تعمیرات رایانه و فیزیک -- هستند که فقط مختص مردان است. در شهر "هانگژو" در شرق چین، معلمان یک اردوگاه تابستانی برای برگزاری کلاس های تکواندو مخصوص پسران راه اندازی کرده اند. در این کلاسها از شعارهایی از جمله "ما از پسران مرد می سازیم" استفاده می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مسئولان آموزش و پرورش در چین به شدت به استخدام مردان روی آورده اند؛ زیرا رسانه های خبری چین در خصوص نیاز به "نجات و حفظ مردانگی در مدارس" این کشور هشدار داده اند. آموزش بیشتر مردان در چین باعث افزایش بحث هایی در خصوص برابری جنسیتی و هویت اجتماعی شده است. این مسئله همچنین منجر به انعکاس نگرانی عمومی در این کشور شده است.  به دلیل سیاست تک فرزندی در چین و ترجیح برای داشتن پسر، تعداد پسران از دختران بیشتر شده است. بسیاری از خانواده ها نیز نگران آینده پسران خود در جامعه ای با اقتصاد نامشخص هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، این دیدگاه که بیشتر بودن تعداد معلمان زن می تواند روی پسران اثرات منفی بگذارد، واکنش های شدیدی را بر انگیخته است. والدین، مدارس را متهم کرده اند که بیش از حد به تبلیغ مفاهیم مردانگی و معیارهای جنسیتی روی آورده اند. در شهر "فوجو،" با جمعیت 2 میلیون نفر، دانشگاه ها به دلیل پذیرش آسان، ارائه بورس کامل و شغل های آموزشی فقط به مردان مورد انتقاد قرار گرفته اند.

با وجود تلاش های گسترده مقامات آموزش و پرورش در چین، تاکنون مشخص نشده است که کودکان از آموزش بوسیله همجنس خود بیشتر نفع می برند. نتایج یک پژوهش در سال 2008 رویِ 9 هزار دانش آموز 11 ساله در انگلیس نشان داد هیچ ارتباطی میان معلمان مرد و عملکرد بهتر دانش آموزان پسر وجود ندارد.

آمارهای دولتی نشان داده است از میان یک میلیون معلم مهد کودک در سراسر چین، تنها 60 هزار نفر یا 6 درصد آنها مرد هستند. نگهداری معلمان مرد در آموزش و پرورش، به یک چالش جدی در چین تبدیل شده است؛ زیرا بسیاری از آنها از تنها بودن و مورد بی احترامی قرار گرفتن در کلاسها گله مندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار