چه خبر از اقتصاد جهان؟

بازارهای بورس سبز شدند/ طلا رنگ باخت

سبز شدن تابلوی بازار سهام آسیا در نخستین روز هفته، به تقویت ارزش دلار و رنگ باختن ارزش جهانی طلا منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بازارهای آسیایی اولین روز هفته را با رشد نسبی ارزش سهام آغاز کردند. تابلو سهام در بازار آسیا سبز و در اقیانوسیه قرمز شد. این در حالی است که به عقیده کارشناسان بازار این روند موقتی است و این افزایش تحت تاثیر احتمال توقف تولید نفت روسیه و عربستان پس از توافق هفته گذشته و برگزاری نشست وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه 20 در هفته جاری عنوان شده است.

در بازارهای بورس آسیایی شاخص بازار سهام چین، تایوان، کره جنوبی، اندونزی، و ژاپن با رشد نسبی همراه بود. شانگهای کامپوزیت با 2.3 درصد رشد در واحد 2977.18 قرار گرفت. نیک کی 225 توکیو با 0.9 درصد پیشروی در 16111.05 واحد قرار گرفت و هانگ سنگ هنگ کنگ 0.9 درصد رشد کرد و به 18464.09 واحد رسید. استاندارد اند پی/ای اس ایکس 200 با یک درصد افزایش، به 5001.20 واحد رسید. سنسکس هند با 0.5 درصد رشد، در 23835.99 واحد قرار گرفت. شاخص کسپی کره جنوبی تغییر چندانی نداشت و 1916.36 باقی ماند. بازار سهام در تایوان، سنگاپور و جاکارتا نیز با رشد نسبی همراه بود این در حالی بود که بازار سهام نیوزیلند سقوط کرد.

بازارهای سهام در آمریکا و اروپا نیز با رشد متوسطی همراه بود. شاخص داکس، کک، داوجونز اینداستریال اوریج و استاندارد اند پورز نیز با افزایش جزئی همراه بودند.

بهای نفت که همچنان پایین ترین سطح نسبت به سالهای اخیر را تجربه می کند، با سبز شدن بورس آسیا ارزش دوباره ای گرفت. نفت خام آمریکا پس از کاهش 3.33 دلار در هر بشکه، با 1.72 افزایش به 30.15 رسید. بهای نفت برنت دریای شمال نیز پس از کاهش 3.85 دلاری در هر بشکه، 1.36 دلار افزایش یافت و به 33.46 سنت در هر بشکه رسید.

رشد بازار سهام در بیشتر مناطق جهان، کاهش اندک بهای طلا را به دنبال داشت. از سوی دیگر قدرت گرفتن ارزش دلار در نتیجه افزایش ارزش سهام، بر بهای فلز زرد تاثیر گذاشت.

در معاملات روز دوشنبه، هر اونس طلا با افت یک درصدی، یک هزار و 211 دلار و 30 سنت معامله شد. اونس در روز جمعه نیز افتی 0.3 درصدی را تجربه کرده بود. به باور کارشناسان، در روزهای آینده شاهد روند رو به کاهش ارزش فلزات گرانبها خواهیم بود. این در حالی است که طلا با بیش از 1200 دلار در هر اونس همچنان در سطح بالایی نسبت به سالهای قبل باقی می ماند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار