قزوین ؛

خریداری دستگاه اکو کاردیوگرافی جنین در قزوین

مرکز تخصصی زنان و زایمان قزوین دارای دستگاه اکو کاردیوگرافی جنین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قزوین ؛رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین از خرید یک دستگاه اکو کاردیوگرافی جنین برای مرکز آموزشی - درمانی کوثر قزوین خبر داد.

 رضا ربیعی اظهار کرد: اکوکاردیوگرافی جنین، روشی تشخیصی برای بررسی بیماری‌های مادرزادی قلب و نامنظمی‌های قلب جنین است و فقط توسط پزشک قلب اطفال انجام می‌شود.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: این روش با سونوگرافی، فرق دارد و اغلب از هفته 16 بارداری به بعد انجام می‌شود که برای جنین و مادر نیز خطر و عارضه‌ای به همراه ندارد.

وی توضیح داد: نکته حائز اهمیت این است که انجام آن برای تمام جنین‌ها لازم نبوده و فقط برای مواردی، شامل: وجود عامل زمینه‌ای خطرساز در مادر و جنین، از قبیل: بیماری‌های کروموزومی جنین، ناهنجاری‌های قلبی و غیرقلبی جنین در سونوگرافی، افزایش ضخامت NT در سونوگرافی، سابقه فامیلی بیماری‌های مادرزادی قلب، بیماری‌های متابولیک مادر (مثل دیابت) و عفونت‌های مادر در اوایل بارداری (مثل سرخچه) بکار می‌رود.

 ربیعی خاطرنشان کرد: ارزش دستگاه خریداری شده برای مرکز تخصصی زنان و زایمان استان قزوین، بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.