ایلام؛

تعیین مجری ساماندهی گردشگران عراقی مرز مهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: مجری اصلی ساماندهی گردشگران عراقی ورودی از مرز بین المللی مهران از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین شد.

تعیین مجری ساماندهی گردشگران عراقی مرز مهرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اعلام کرد: یکی از آژانس های خدمات مسافرتی و اطلاع رسانی ایلام به عنوان مجری طرح ساماندهی گردشگران عراقی که از حدود دو سال پیش آغاز شد، انتخاب شده است.

شنبه زاده اضافه کرد: هم اکنون مرحله نهایی این طرح پس از توافق های انجام شده در سطح ملی و همچنین جمع بندی چارچوب همکاری با طرف عراقی شامل استقرار دفاتر اطلاع رسانی و خدمات مسافرتی در مرز بین المللی مهران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مجوز استقرار این دفتر در پایانه مرزی مهران از سوی اداره کل امور مرزی وزارت کشور صادر شده است، افزود: دفتر تعیین شده از سوی سازمان میراث فرهنگی از میان حدود هفت دفتر متقاضی انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار کرد: سابقه و توانایی انجام کار و وضعیت مالی مناسب از جمله معیارهای انتخاب دفتر مورد نظر است و موظف است زیرساخت های مورد نظر در پایانه مرز بین المللی مهران را فراهم و برنامه های مورد نظر میراث فرهنگی در این زمینه را اجرا کند.

شنبه زاده گفت: این دفتر باید امکان ارائه خدمات بیمه ای و صرافی به گردشگران عراقی را فراهم و در دو تا سه هزار مترمربع دفتر، تجهیزات و غرفه های خود را در پایانه مرز بین المللی مهران مستقر کند.

وی افزود: همچنین این دفتر موظف است گردشگران عراقی را در بین سایر آژانس ها و دفاتری که توانایی و امکان رزرو هتل در نقاط مختلف کشور و گرفتن پرواز چارتری را دارند، تقسیم بندی کند.

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و سالانه حدود 500 هزار گردشگر عراقی از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند که عمده مقاصد سفر آنها مشهد، قم و استان های شمالی کشور است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.