اردبیل؛

افزایش 38 درصدی بودجه شهرداری اردبیل

شهردار اردبیل گفت: بودجه سال 1395 این مجموعه و سازمان های وابسته 38 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در آیین تقدیم لایحه بودجه سال 95 شهرداری به شورای شهر اردبیل اظهار داشت: دو هزار و 969 میلیارد ریال بودجه سال آینده شهرداری اردبیل پیش بینی شده که 63 درصد آن به حوزه عمرانی اختصاص دارد.

وی افزود: بودجه بخش حمل و نقل 88 درصد تغییر یافته ، همچنین بودجه اماکن فرهنگی - ورزشی و گردشگری هشت درصد و برنامه ریزی توسعه شهری نیز دو درصد افزایش یافته است.

شهردار اردبیل همچنین از اختصاص چهار درصد از مجموع بودجه سال آینده به مسائل فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

لطف اللهیان بیان کرد: بودجه پیشنهادی بر مبنای وصول عوارض نیست چرا که در دوران رکود اقتصاد شهری ، شهرداری بیشترین تاثیر را از این امر پذیرفته و بر این اساس پروژه های تعریف شده توسط شهرداری از جنس سرمایه گذاری و انتفاعی است.

وی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین و پل قدس تعریف و کلنگ زنی شد که بزرگترین پروژه اردبیل در نوع خود بوده و می تواند به موتور محرک توسعه شهر تبدیل شود.

شهردار اردبیل گفت: نگاه شهرداری تنها انتفاعی نبوده و از جمله اصلاح مبادی ورودی شهر و ایجاد باندهای کندرو برای تردد ایمن شهروندان و بازگشایی معابر شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر که دچار بحران ترافیک است با وجود اتمام فصل کاری انجام شد.

وی در ادامه افزود: از شش هزار و 200 هکتار بافت شهری 100 هکتار بافت تاریخی وجود دارد که هویت شهری بوده و در صورت مهاجرت بومی ها می تواند شهرها با مشکلات بسیاری مواجه کند که برای جلوگیری از این امر مشوق هایی تعریف شد.

لطف اللهیان گفت: درون بافت تاریخی پروانه ساخت رایگان و به چهار سال بدون عوارض تمدید افزایش یافت و از عوارض نوسازی و خدمات شهری نیز معاف شدند.

شهردار اردبیل با اشاره به یک هزار و 300 هکتار بافت حاشیه ای در اردبیل افزود: در این بافت ها مسائل فنی و اصولی رعایت نشده اما مدیریت شهری باید برای این امر آماده می شد
وی ذخیره زمین شهری برای توسعه را مهم دانست و گفت: برای جلوگیری از تصرف ها شهرداری 30 هکتار زمین حاشیه شهر را در شش ماه گذشته تملک کرد که برای جلوگیری از حاشیه نشینی ، توسعه شهر و درآمد زایی این مجموعه مهم است.


لطف اللهیان افزود: شهرداری به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجهی ویژه دارد و از جمله احداث خانه مادر و کودک ، خانه شهروند و فرهنگسراها در دستور کار بوده تا مهاجران از شهرنشین به شهروند تبدیل شوند.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.