اردبیل؛

اجرای شبکه آبیاری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هشت شبکه آبیاری در ۲۵ هزار و ۶۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی این استان اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاردبیل؛ عدیل سروی در تشریح مهم‌ترین پروژه های اجرای شبکه آبیاری در اردبیل افزود: شبکه آبیاری خداآفرین واحد عمرانی اول شرق دره رود در پنج هزار هکتار اجرا می‌شود و برای اجرای آن ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شبکه آبیاری قشلاق دشت فتحعلی نیز در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتبار مورد نیاز ۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، گفت: شبکه آبیاری قوری چا شامل رضی آباد و کمی آباد نیز در ۹۶۰ هکتار با اعتبار مورد نیاز ۷۷ میلیارد ریال در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دیگر پروژه در دست احداث را شبکه آبیاری خلیل لو در ۷۵۰ هکتار با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: شبکه آبیاری زهکشی مغان واحد عمرانی یک و دو نیز در هشت هزار و ۲۰۰ هکتار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

سروی در خصوص وضعیت شبکه‌های آبیاری پایین دست یامچی نیز افزود: در واحد عمرانی اول T۱۵، هزار و ۹۳۳ هکتار با ۶۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته و واحد غیر T۱۵ در دو هزار و ۸۰۰ هکتار با ۱۱۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: شبکه آبیاری سد پیله سهران در فاز اول نیز برای هزار و ۲۳۰ هکتار با برآورد ریالی ۱۲۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، شبکه ، آبیاری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.