کلانتری به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

213 مصوبه برای اجرای فرایند انتخابات در استان ایلام/ پیش‌بینی 531 شعبه اخذ رأی در ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: 531 شعبه اخذ رأی در ایلام در نظر گرفته شده است

حسین کلانتری رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با دریافت ابلاغیه از سوی استاندار ایلام، ستاد انتخابات این استان رسما کار خود را آغاز کرد و تا به امروز 33 جلسه در ستاد انتخابات استانی برگزار شده است.

وی افزود: این جلسات 213 مصوبه داشت که بیش از 80 درصد از این مصوبات اجرایی شده و تعدادی هم در حال انجام است که امیدواریم در اوایل هفته جاری همه مصوبات اجرایی شود.

کلانتری با تأکید بر اینکه همه سازوکارهای انتخاباتی در این استان فراهم شده است، اظهار داشت: این استان 3 کرسی در مجلس دهم دارد که 2 کرسی مربوط به ایلام و یک کرسی مربوط به شهرستان دهلران است که در این راستا شهرستان های دره‌شهر، آبدانان، مهران، ایوان، ملک‌شاهی، چرداول به مرکزیت دهلران است.

وی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری در این استان تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری 14 نفر داوطلب داشت که از این میان 4 نفر انصراف دادند، 8 نفر رد صلاحیت و 2 نفر تأیید شدند.

کلانتری با بیان اینکه 98 درصد زیرساخت‌های این استان برای برگزاری انتخابات آماده شده است، اظهار داشت: همه امکانات لازم پیش‌بینی شده و مجموع عوامل اجرایی، هیئت بازرسی و دست‌اندرکاران  انتخابات مشخص شده‌اند، وسایل ارتباطی، مخابراتی و دسترسی به فیبر نوری فراهم شده است همچنین 531 شعبه اخذ رأی در ایلام در نظر گرفته شده که از این میان 355 عدد ثابت و 176 عدد سیار است. 

وی افزود: در آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس دهم در 2 حوزه انتخابیه دهلران 10 نفر تأیید و  15 نفر موفق به احراز صلاحیت نشدند در حوزه انتخابیه ایلام هم 6 نفر تأیید و  45 نفر نتوانستند تأییدیه شورای نگهبان را دریافت کنند.

کلانتری با تأکید بر اینکه 4 شاخص اصلی در پروسه انتخابات در این استان مورد توجه است، تصریح کرد: سلامت انتخابات یکی از شاخص‌های مهم این فرایند است و جزء تکالیف اصلی ماست که اعتماد مردم را جلب کنیم، آنچه که مردم تصمیم می‌گیرند و رأیی که در صندوق می‌اندازند باید محفوظ مانده، شمارش شده و اعلام شود.

وی افزود: همه بسترهای لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم در این استان فراهم شده تا مردم با آرامش در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، امسال 10 درصد شعب اخذ رأی افزایش یافته  و این اقدام به دنبال تسهیل در روند برگزاری انتخابات است،  فرمانداران نیز در حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه  امنیت در انتخابات مهمترین مؤلفه است، اظهار داشت: علی‌رغم آنکه کشورهای منطقه در شرایط سختی بسر می‌برند و دشمن همواره به دنبال ایجاد ناامنی است در این استان تدابیر لازم از سوی نیروی انتظامی برای هرچه باشکوه برگزار شدن انتخابات به دور از هرگونه تشویش و نگرانی فراهم است.

کلانتری با بیان اینکه ایجاد رقابت سالم و قانونی در پروسه انتخابات بسیار مهم است ، اظهار داشت: جریان های سیاسی کشور  در این پروسه  با یکدیگر در رقابت‌اند و باید فضا به گونه‌ای فراهم شود که همه بتوانند به راحتی باهم رقابت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه مشارکت سیاسی یکی دیگر از مؤلفه‌های اصلی انتخابات است، اظهار داشت: تعیین سرنوشت حق ملت ایران است و قطعا هر کسی که رأی ندهد خودش متضرر می‌شود، تعامل با احزاب، تشکل‌ها و فعال کردن مجموعه‌های تأثیرگذار می‌توانند منجر به مشارکت حداکثری شود، آنچه که مردم تصمیم می‌گیرند مهم است و طبق قانون انتخاب مردم باید مورد احترام قرار بگیرد و امیدواریم آنچه که اتفاق می‌افتد منجر به  اقتدار و  پیشرفت بیش از پیش نظام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه کشورمان از نظر امنیت درشرایط خوبی بسر می‌برد تصریح کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش رئیس جمهور و دستاوردهای مناسب برجام و اتحاد و انسجام ملی شرایط خوبی فراهم شده تا ما وحدت ملی خود را گسترش دهیم چرا که این اتفاق منجر به توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

کلانتری همچنین با اشاره به تخلفات داوطلبان انتخابات مجلس دهم در این استان خاطرنشان کرد: مواردی از تخلف از سوی داوطلبان  در فضای مجازی مشاهده شد که تذکر گرفتند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.