در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

آمریکای واقعی بدون روتوش؛ حق ندارید علیه صهیونیست‌ها حرف بزنید!

اعتراضات دانشجویان علیه جنایات صهیونیست‌ها در سراسر ایالات متحده ادامه دارد.

تصاویر واضح است. کسی نمی‌تواند آن را روتوش و عنوان کند تنها در چند دانشگاه کوچک در آمریکا تظاهرات علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است  و موضوع جدی نیست.

این بار همه چیز تفاوت دارد. در ۲۰۰ روزی که از حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه گذشته به شکل نو و بدیعی در تمام قاره‌های جهان از آمریکا تا کره جنوبی و استرالیا و حتی در قلب اروپا علیه صهبونست‌ها اعتراضات فراوان مردمی  را دیدیم. اعتراضاتی که علنا علیه رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه آن‌ها و به حمایت از فلسطینی‌ها برگزار می‌شد.

اما این بار و در این چند روز اخیر اعتراضات تفاوت  پیدا کرده است. حالا دانشگاه و پردیس‌های علمی و اساتید و دانشجوان بزرگترین و مهمترین دانشگاه‌های جهان و امریکا  قلب اصلی شکل گیری این تحصن‌ها و اعتراضات علیه صهیونیست‌ها هستند. ابتدا چند دانشکگاه محدود در آمریکا با ایجاد چادر‌هایی در محیط دانشگاه و تحصن در آن به حمایت از فلسطین پرداختند و پس از مدتی این تحصن به موضوعی جدی در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در ایالت‌های مختلف آمریکا و  حتی دانشگاه‌های سایر نقاط جهان از جمله کشور‌هایی  مانند فرانسه  و ایتالیا شد.

از رود اردن تا دریای مدیترانه تنها فلسطین باید وجود داشته باشد. این یکی از مهمترین شعار‌های دانشجویان در دانشگاه‌های ایالت‌های مختلف در آمریکا و اروپا  است. شعاری که با تحصن همراه شده است. اما پاسخی که برای این جمع علمی توسط نیرو‌های امنیتی در امریکا و اروپا وجود داشته چیزی جز ادعای همیشگی  مدعیان حقوق بشر یعنی صحبت و بحث و منطق است.

آمریکای واقعی بدون روتوش

تصاویر کاملا مشخص است. خشونت و وحشی گری تنها سلاح نیرو‌های امنیتی آمریکایی‌ها برای مقابله با تحصن و شعار‌هایی بر علیه صهیونیست‌ها بود. شعار‌هایی که تنها بخش منفی آن برای آمریکایی‌ها توهین به صهیونیست‌ها است و بر خلاف برخی از اعتراض‌ها توهین‌های مذهبی و توهین به شخصیت‌ها در آن نیست، اما جواب آمریکای‌های مدعی آزادی بیان به دانشجویان چیزی است که در تصاویر و فیلم‌ها مشهود است. مقابله، درگیری و ضرب و شتم و در انتها دستگیری اساتید و دانشجویان. تنها به یک دلیل، نباید بر علیه صهیونیست‌ها اعتراضی صورت گیرد.

اعتراضات دانشجویی،  اما علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، طبق برخی آمار تاکنون حداقل ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.  

براساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان حداقل ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

 دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

حق ندارید بر علیه صهیونیست‌ها حرف بزنید

 اسکای نیوز اعلام کرده برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند. در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد. در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صد‌ها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

تعداد زیاد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا همچنان در حال پیوستن به خیزش عظیم دانشجویان این کشور علیه جنایات اسرائیل هستند، طبق گزارش‌های منتشره رسانه‌های مختلف تا صبح جمعه محوطه دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون ایلینوی و همچنین دانشگاه جورج واشنگتن شاهد اردو زدن دانشجویان معترض بوده است.

دانشجویان جورج واشنگتن با انتشار تصاویر اردو زدن خود در محوطه این دانشگاه در شبکه‌های مجازی اعلام کردند که قصد ندارند به این زودی چادر‌های حمایت از فلسطین را جمع کنند.

 همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیرو‌های پلیس حمایت کرده است.

اما این اعتراضات به اروپا هم رسید و سطح اعتراضات به حدی است که رسانه‌های مشهور نیز نمی‌توانند به سادگی از آن بگذرند.

خبرگزاری رویترز درباره اعتراضات دانشجویان فرانسوی بر علیه جنایات صهیونیست‌ها نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به نمایش گذاشتند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می‌دهند، مشاهده می‌کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

اعتراض علیه صهیونیست ها

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می‌کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه‌های بیشتری بسیج می‌شوند.

این معترض فرانسوی گفت امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی‌شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

این اعترضات هنوز ادامه دارد و هر روز نیز به تعداد دانشجویان و اساتیدی که تحصن در دانشگاه‌ها و شعار دادن علیه صهیونیست‌ها را موضوعی مهم و انسانی می‌دانند افزوده می‌شود و به همان شکل  خشونت پلیس و نیرو‌های امنیتی بیشتر می‌شود. اما فکر کنید که اگر اعتراضی در دانشگاه‌های ایران شکل می‌گرفت. امپراطوری رسانه‌ای دشمن به چه شکل آن را پوشش می‌داد.

حالا، اما قضیه مربوط به آمریکا و بر علیه صهیونیست‌ها است. عملکرد رسانه‌های مدعی حقوق بشر را با اتفاقی مشابه در ایران مشادهده کنید و همین برای فهمیدن همه آن چیزی که رسانه‌های غربی سعی در وارونه نشان دادن آن هستند کافی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قانون هر کشوری لازم الاجراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قانونی که از نسل کشی دفاع میکنه ، لازم الاجراست؟ اصلا قانون هست که لازم الاجرا باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اونجا چند درصد رفتن پای صندوق رای // اینجا چند درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بالاخره قانون کشورها باید رعایت بشه. هر کی ناراضیه از آمریکا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دقیقا از چه قانونی داری حرف میزنی ؟؟؟؟؟
قانونی که صهیونیستها براشون نوشتن
مردم آمریکا زیر یوق صهیونها هستن
مردم آمریکا اسیر صهیونهای بیشرف جنایتکار هستن

اونی که باید گم شه بره سران صهیونیست آمریکایی هستن
Italy
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما یه چیزی شنیدی . نمیدونی کجا به کار ببری . پس یعنی نسل کشی باید رعایت بشه . پس اینجوری همه عالم ناراضی هستن حالا باید از دنیا برن . چون ناراضین .
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاید مهم ترین نکته این باشد که آمریکا نه بوسیله مخالفینش بلکه به دست خودش و با اقدامات خودش چهره واقعی اش را نشان داد و طبل رسوایی اینگونه به صدا در آمد.
قصد داشتند به کمک ایرانیان خائن و وطن فروش همین بلا را بر سر ما بیاورند که خدا را شکر دامن خودشان را گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رژیم ساختگی و نوزاد کش صهیونیستی همان کاری را برای آمریکا بازی میکند همانند نقش اوکراین برای درگیر کردن و تقابل روسیه و اروپا
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رژیم ساختگی و نوزاد کش صهیونیستی همان کاری را برای آمریکا بازی میکند همانند نقش اوکراین برای درگیر کردن و تقابل روسیه و اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جان هیچ دانشمند و نخبه و استاد دانشگاه و دانشجویی برای آمریکا چه در خود آمریکا و چه در بیرون آمریکا برایش ارزشی ندارد
آنچه برای آمریکا ارزش دارد سرمایه داری و حمایت از سرمایه داران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
هدف فقط اقتصاد و سلطه بر جهان و حفظ ابرقدرتی است که رو به زوال است همین و بس .
در جنگ اکراین نزدیک به یک ملیارد جمعیت از کشورهای پیشرفته را درگیر جنگ نمود روسیه و اروپا را رو در روی هم قرار داد
شرکتهای بزرگ چینی و چین یک و نیم میلیارد نفری را تحریم کرد
ایران و کشورهای غرب آسیا را چه با دخالت‌های نظامی و چه آشوب و چه تحریم مانع رشد و پیشرفتشان شد و....
این سیاست آمریکا ست برای اینکه جلو افول خود را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
فرماندهی پلیس امریکا دست منتخب اکثریت مردمه نه چند نفر به این میگن دموکراسی و اون حداکثر تصمیم گرفتن که پلیس با جمعیت حداقل همچین برخوردی کنه
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نگاه اکثریت مردم جهان چهره دموکراسی غرب فروپاشید.
حتی بازیگر نقش جوکر که خودش یهودی هست علیه اسرائیل اعلام موضع کرد.
خودتان را فریب ندهید.
از خواب غفلت بیدار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ آمریکا و اسراییل نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عالی بود .

مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
کارگرساده
۱۰:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاش یه خبری هم از ایران بدون روتوش تهیه میکردید ای داد ای بیداد گرونی گرونی نفسمونو بریده چرا به داد قشر ضعیف جامعه نمیرسید با ۱۰ میلیون حقوق منه کارگر چیزی جز شرمندگی ندارم بترسید از اون روزی که صبر مردم لبریز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا روسیه با هزاران بمب اتم ابر قدرت تک جهان است ؟؟!!؟؟
همینطور آمریکا هم حتی با داشتن سلاح کشتار جمعی ابر قدرت تک جهان نیست
باید قبول کنیم جهان کنونی جهانی چند قطبی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا به تنهایی مالک 25 درصد اقتصاد جهانه و واحد پولیش هنوز در مبادلات بین المللی ارز مشترک تمام کشورها حتی ایران خودمونه و تو هنوز دنبال قاتل بروسلی میگردی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
روسیه هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسایی از وضعیت کار و معیشت و رفاه قطب ثروت و اقتصاد و فن آوری دنیا انتقاد میکنن که شک ندارم از جاده چالوس اون طرف تر نرفتن در تمام عمرشون...!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا را هزاران مرتبه شکر که آمریکای جهان خوار و خونخوار رو به نابودی و متلاشی شدن است
چه کسی باور میکرد که آمریکا اینقدر خوار و خفیف و ترسو شود
این آمریکا در برابر ایران از نظر نظامی هیچ و پوچ است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا را هزاران مرتبه شکر که آمریکای جهان خوار و خونخوار رو به نابودی و متلاشی شدن است
چه کسی باور میکرد که آمریکا اینقدر خوار و خفیف و ترسو شود
این آمریکا در برابر ایران از نظر نظامی هیچ و پوچ است
Germany
صابر خدایی
۰۹:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما هم کم از این کارا نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا که آمریکا با شعار دموکراسی دروغینش ، شعور خودش و هفت جد و آبادش رو شسته و پهن کرده و باد برده .
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
می دانید چرا چون طبق اعتقادات مسیحیت صهیونیست که اینک حدود ۳۰۰ میلیون پیرو در امریکا دارد سخن گفتن ضد اسراییل یک گناه کبیر به حساب می اید و همین جنبش مسیحی صهیونیستی بود که با توهم نبرد ارماگدون و تا جنگ اخر الزمان عراق را نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اونجا اون مردم بدبخت جرات ندارن حتی به پلیس توهین کوچیک بکنن چه برسه مثل برعندازهای نانجیب ایران سطل اشغال اتیش بزنن یا مامور پلیس مظلوم ما رو بکشن.حالا چه زود خدا رو شکر ورق برگشته.مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رفتی دیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا باید گفت کی مسلمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
هنوز خواب هستند کسانی که اونجا رو مهد علم و تجدد و رفاه ظاهری میدانند.فقط بخاطر تبلیغات زیاد و ساختمانهای بلند اما در کمال کوتاهی فرهنگ و وحشی گری بسیار اما خواهید دید با همین رویه چگونه به جان همدیگر میافتند و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
واسه همین آقا زاده ها بیشتر اونجا میرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر انسان آزاده ای با اقدامات جنایتکارانه ی رژیم جعلی و خبیث صهیونیستی را محکوم کند، مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا آمریکا نباید فکر منافع ملیش باشه ؟؟؟ اونهایی که اعتراض میکنند اتباع خارجی مقیم امریکا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برو بابا دیگ این حناها رنگ نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا برای منافعش هر کاری میکنه و حتی ریس جمهور خودش را هم سر میبره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
#مرگ_بر_اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بالاخره تو هر کشوری نمیتونی علیه بعضی حتی اگه خلاف کرده باشن حرف بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیشنهادمیکنم از پنجره خوابگاه به بیرون پرتاب بشن. بلد نیستن از ما یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود بر این آزداگان،لعنت بر دولت خبیث امریکا
آخرین اخبار