شیراز؛

استشمام بوی عید با بازارهای نوروزی در 12 استان کشور

نوروز امسال با بازارهای نوروزی رنگ دیگری می گیرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروز درسازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در شیراز با بیان این که بر پایی این مراسم فرصت بسیار مناسبی برای معرفی آئین های سنتی است افزود : نوروز بازار علاوه بر فارس در، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان ، کردستان ، آذربایجان شرقی ، گیلان ، گلستان ، خراسان رضوی ، کرمان و اصفهان و تهران برپا خواهد شد .

شبان میر شکرایی افزود : نورز بازار جشنواره و یا نمایشگاهی برای فروش محصولات نیست و هیچ خرید و فروشی درآن صورت نمی گیرد چرا که در نوروز بازار قرار است فرهنگ عرضه شود .

میر شکرایی گفت : پرونده ثبت جهانی نوروز پرونده چند ملیتی است و یکی از بندهای این پرونده جهانی حفاظت و پاسداشت آئین ها و رسومی است که در نوروز اجرا می شود از این رو برنامه نوروز بازار در واقع نوعی معرفی ، حفاظت از این سنت ها است .

وی افزود : جامعه هدف نوروز بازار مردم شهر ها و استان ها هستند و باید آداب و رسوم نوروز معرفی شود

وی گفت : امیدواریم با اجرای این برنامه آداب و رسومی که متعلق و خاص استان فارس است به مردم این استان معرفی شود .

میر شکرایی با بیان اینکه نوروز بازار در کنار اماکن تاریخی و یا بازار های سنتی شهر ها بر پا می شود افزود : مردم از اجرای آئین های سنتی خود دور شده اند و کمتر کسی با این رسوم آشنایی دارند ، از این رو تلاش داریم با احیای سنت ها به نوعی مردم را با فرهنگی اصیل ایرانی در ایام نوروز و پیش از نوروز آشنا کنیم .

عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروز سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین به برپایی نمایشگاه عکس آماتور در حاشیه نوروز بازار اشاره کرد و گفت : این نمایشگاه از برنامه های جنبی نوروز بازار خواهد بود که فراخوان آن نیز به زودی اعلام خواهد شد .

انتهای پیام/س
برچسب ها: بوی عید ، نوروز ، بازار ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.