تکنولوژی روز کشاورزی سنتی را به صنعتی سوق می دهد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود علم روز دنیا به بخش کشاورزی پیشترفت در این صنعت و گذر از کشاورزی سنتی به صنعیت مشهود خواهد بود.

هدایت الله میر مراد زهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مدت زیادی است در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است و در این مدت تعداد زیادی از کارشناسان این حوزه برای تکمیل آن تلاش کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف اصلی این طرح افزود: با تقویت بیشتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور قادر به تربیت هرچه بیشتر نیروهای کاردان،کارشناس و خبره در بخش کشاورزی و در نتیجه تقویت این حوزه خواهیم بود.

میر مراد زهی با بیان اینکه به تقویت تکنولوژی و علم روز دنیا در بخش کشاورزی گفت:گذر ازحالت سنتی ، توانایی گسترش و پیشترفت در بخش کشاورزی و با ورود علم روز دنیا در بخش کشاورزی دست یافتنی خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح هم مانند طرح های دیگر داری معایب و مزایایی است ولی به هر حال با تصویب نمایندگان قابل اجرا بوده و در آینده به تدریج باید معایب آن دفع گردد.

وی با اشاره به امکان دشوار شدن دریافت تسهیلات و همکاری های دولتی باتصویب این طرح افزود: سازمان نظام مهندسی باید وارد فاز جدیدی ازفعالیت های صنفی شده و هر چه بیشتر به سمت غیر دولتی شدن پیش برود .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: با اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می توانیم زمینه تربیت نیروهای متخصص و کارشناسان خبره را فراهم آورده و قدم مهمی در جهت پیشترفت علم کشاورزی کشور برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار