مشهد؛

اعتبار کارت های آمایش اتباع خارجی تمدید شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از تمدید اعتبار کارت های آمایش مرحله دهم اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عجمی با بیان اینکه اعتبار کارت های اقامت و آمایش مهاجرین افغانستانی و عراقی تا 11 بهمن ماه امسال بود، گفت: اعتبار این کارت ها بر اساس ابلاغ اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مدت چهار ماه و 20 روز دیگر تمدید شد.

وی ابراز امیدواری کرد: از اول تیر ماه سال آینده کارت های آمایش مرحله یازدهم چاپ و تحویل مهاجرین شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان با بیان اینکه این کارت ها به منزله مجوز اقامت، تحصیل و تردد پناهندگان است و بر اساس آن می توانند از مزایای بیمه برخوردار شوند گفت: طی این مدت تعداد قابل توجهی از پناهندگان به دلیل اطلاع رسانی نکردن لازم به دفاتر کفالت مراجعه کرده اند.

عجمی با اشاره به طرح بیمه سلامت اتباع خارجی که با اجرای آن برای نخستین بار در دنیا جمعیت پناهندگان زیرپوشش بیمه دولتی قرار می گیرند افزود: بر اساس قراردادی که بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان، سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت و درمان منعقد شده است پناهندگان افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش از بیمه سلامت برخوردار می شوند.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح از دو ماه قبل آغاز شده و پناهندگان در سه گروه مشمول این بیمه می شوند که گروه نخست شامل بیماران خاص است که بطور رایگان بیمه شده و هزینه های بستری و درمانی آنان قابل پرداخت است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گفت: گروه دوم اقشار آسیب پذیر هستند که 25 درصد حق بیمه را می پردازند و در مقابل 90 درصد هزینه های بستری موقت و دایم و جراحی و درمان آنان توسط بیمه پرداخت می شود اما سایر جمعیت پناهندگان باید هزینه بیمه را به صورت کامل پرداخت کنند.

به گفته وی از کل جمعیت پناهندگان این استان یک هزار بیمار خاص، 53 هزار اقشار آسیب پذیر و بقیه که حدود 96 هزار نفر هستند در گروه سایرین قرار می گیرند.

عجمی افزود: تاکنون در مجموع دو هزار و 833 پناهنده زیرپوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته و کارت بیمه سلامت دریافت کرده اند که از این تعداد 86 بیمار خاص، شش هزار و 119 نفر از اقشار آسیب پذیر و یک هزار و 628 نفر از اقشار عادی هستند.

وی با بیان اینکه مدت مراجعه این افراد و گروه ها برای قرار گرفتن در پوشش بیمه سلامت تا پایان سال تمدید شده است اظهار امیدواری کرد این بیمه و مزیت های آن در سال آینده ارتقا یابد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره سراسری افغانستان شناسی و اقبال بی نظیر جوانان دانشجو و دانش آموز افغانستانی مقیم ایران گفت: بر اساس نظرسنجی ها بیش از 95 درصد آنان از برگزاری این جشنواره ها که کمک قابل توجهی به شناخت بیشتر موطن آنها می کنند رضایت داشته و آنها را در ایجاد شور و نشاط در جمعیت پناهندگان موثر دانسته اند.

عجمی برگزاری و توسعه مسابقات ورزشی در این جشنواره را نیز عامل مهم در تقویت ورزش جوانان و نوجوانان این جمعیت دانست و افزود: در این جشنواره که طی دو هفته گذشته برگزار شد از بیش از 70 مهاجر نخبه و برگزیده قدردانی شد.

در خراسان رضوی بیش از 150 هزار تبعه خارجی دارای کارت آمایش وجود دارد و بر اساس آمارها حدود 100 هزار نفر دیگر نیز با مدارک اقامتی دیگر در این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.