مشهد؛

کلنگ توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس به زمین خورد

در ایام الله دهه فجر، کلنگ توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به زمین خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس به ظرفیت 6000 متر مکعب در روز، در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع به عنوان دومین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی ایران در سال 89 به بهره برداری رسید.

این تصفیه خانه از 3 مدول 2000 متر مکعبی با اجرای واحد آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ، واحد دانه، مخزن متعادل سازی، مخازن هوازی و هوادهی، واحدهای ته نشینی و اجزای متفاوت دیگر تشکیل شده است.

در طرح توسعه این تصفیه خانه و ارتقاء کیفیت فرایندهای طرح احداث مدول های 4، 5 و 6، نصب آشغالگیر مکانیکی ریز، سوپر هواده ها و آشغالگیر فوق ریز در ایستگاه های پمپاژ برای کل فاضلاب ورودی و پایش آنلاین پارامترهای کیفی و کمی در برنامه شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی قرار گرفته است.

افزایش قیمت حق اعتبار برای نقاط کمتر توسعه یافته در سال 95 نداریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به مشهد در بازدید از شهرک های صنعتی توس و در جمع خبرنگاران گفت: در سال 95 برای شهرک های نقاط کمتر توسعه یافته، افزایش قیمت حق اعتبار نداریم.

علی یزدانی افزود: واحدهای صنعتی که در دهه فجر مورد بازدید قرار گرفتند یا خط های درحال توسعه بودند یا درحال تغییر مکان به واحد بزرگتر با سرمایه گذاری جدیدتر.

وی گفت: این حرکت شهرک های صنعتی نشان از یک نشاط و امید در تولید و سرمایه گذاری در کشور است و رسالت ما در این زمینه رفع یا به حداقل رساندن موانع فراروی آنهاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با تصمیماتی که درسال آینده در حال انجام است برای نقاط کمتر توسعه یافته و شهرک های موثر برای سرمایه گذاران، برنامه جامعی را تدارک دیده ایم.

یزدانی افزود: در سال 95 و در راستای سیاست های جدید دولت و در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای نقاط کمتر توسعه یافته به هیچ وجه، افزایش قیمت حق اعتبار را نداریم.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بر فضای باز پس از پسا برجام، شاهد رونق قابل توجهی برای 940 شهرک صنعتی کشور که 750 شهرک در حال تولید یا ساخت وساز هستند، درسال 95 باشیم.

وی با بیان اینکه برای حمایت از صنایع کوچک در کشور، صندوقی در مجموعه این وزارت، 3 میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می کند، گفت: این کار خارج از بروکراسی اداری و برای حمایت از سرمایه گذاران بخصوص سرمایه گذاری در صنایع کوچک است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.