سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

عامل شایعه استامینوفن‌های کشنده دستگیر شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: عامل انتشار شایعه استامینوفن‌های کشنده در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛مدتی است که شایعه‌ای در خصوص استامینوفن‌های کشنده در فضای مجازی و شبکه‌های غیر رسمی منتشر شده است که متن این شایعه بدین شرح است:  طبق اطلاعیه بیمارستان الزهرا قرص استامینوفن جدیدی وارد بازار شده است که در زیر آن به صورت ریز نوشته شده "دگلوفین یا باکلوفن ". به هیچ وجه استفاده نکنید که ظرف مدت 72 ساعت سبب مرگ می‌شود. 

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی از دستگیری عامل پخش شایعه استامینوفن‌های کشنده با نام دگلوفین یا باکلوفن در یکی از شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این شایعه از یک سال پیش به طور گاه‌گاه منتشر می‌شد. تا اینکه سرانجام عامل آن در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شد اما هنوز انگیزه وی از انتشار این شایعه مشخص نشده است. 

وی اضافه کرد: به طور کلی دارویی به این نام وجود ندارد. علاوه بر این نظارت‌های دقیق و سختگیرانه ما بر داروخانه‌ها همچنان ادامه دارد. امکان ندارد که تعدادی افراد سودجو دارویی را توزیع کرده پس از آن پزشکان نسبت به تجویز آن اقدام کنند و در داروخانه‌ها به راحتی فروخته شود. 

حریرچی خاطر نشان کرد: برخی پیام‌های بی‌اساس در فضای مجازی و شبکه‌های غیر رسمی شکل می‌گیرند که پایه علمی نداشته و حتی در برخی موارد آسیب‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار