کرمانشاه ؛

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء 5دانشگاه برتر کشوراست

مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء 5دانشگاه برتر کشوراست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمانشاه ؛مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء 5دانشگاه برتر کشوراست اما در صنعت پزشکی دچار ضعف هایی هستیم بطوریکه فقط دو کارخانه در این زمینه مشغول فعالیت هستند که آن هم نمیتوان با دید صنعتی به آنان نگاه کرد.
دکتر وهاب دهقلی گفت:بالغ بر 30میلیارد تومان دستگاه های سرمایه ای پزشکی در طرح تحول سلامت برای بخش پزشکی استان خریداری شده است.

مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را لازمه طرح تحول سلامت دانست و افزود:در این طرح تجهیزات پزشکی  از دو مقوله مصرفی و دستگاه های سرمایه ای مورد توجه است.

دکتر دهلقی بیان داشت: یکی از مهمترین معضلات بیماران سرطانی دستگاه رادیو تراپی است که دستگاه رادیوتراپی کنونی درسال83در بیمارستان امام رضا(ع) نصب شد بعد از گذشت 14سال با توجه به حجم بالای استفاده از آن دیگر پاسخگو نیست وبا خراب شدن آن بیماران زیادی سرگردان می شدند، بنابراین با 10میلیارد تومان مدرن ترین دستگاه رادیو تراپی خریداری شد که تا فروردین ماه در بیمارستان امام رضا(ع)نصب خواهدشد.

این مسئول بخش تجهیزات پزشکی اضافه نمود:دستگاه آنژیو گرافی که نیاز بیماران قلبی است با اعتبار 3و نیم میلیارد تومان خریداری شده و ظرف هفته آینده جانشین دستگاه قدیمی حاضر در بیمارستان امام علی(ع) خواهدشد.

وی به وجود دستگاه های پزشکی جدید و مورد نیاز بیماران از جمله سنوگرافی، اکوو رادیو لوژی در اکثر شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: هرکدام از این دستگاه ها با اعتبار 300میلیون تومان خریداری شده اند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.