برخی از رسانه‌های غربی راجع‌به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر دروغ‌هایی می‌گویند که علاوه بر اینکه بی‌پایه و اساس است موجب خنده و سرگرمی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛دهه فجر سال جاری با کنار رفتن تحریم‌ها علیه ایران حال و هوای دیگری دارد و بیش از پیش صلابت و قدرت ایران را به قدرت‌های جهان نشان می‌دهد. ایرانیان که همواره از استقلال و توانایی‌های خود و کشورشان تا پای جان دفاع کرده‌اند سی و هشتمین سالگرد گرامیداشت پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی را با شور بیشتری جشن می‌گیرند.

در این بین برخی از دروغ‌های غربی‌ها نیز با آوردن خنده بر لب ایرانیان بر این شادی میذافزاید. این دروغ‌ها در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری و علمی پزشکی است.

عده‌ای ادعا می‌کنند که اگر انقلاب نمی‌شد وضع اقتصادی و روابط بین ایران و سایر کشورها بهتر بود و بیشتر علم در ایران توسعه می‌یافت و واردات تجهیزات پزشکی بیشتری به ایران انجام می‌گرفت. در حالی که ایران در حال حاضر در همه زمینه‌ها و زمینه علمی و پزشکی و فناوری پیشرفت‌های چشمگیری کرده است.

فضای دانشگاهی ایران خفقان‌آور است
یکی از دروغ‌هایی که غربی‌ها راجع‌به ایران می‌گویند فضای خفقان موجود در دانشگاه‌ها و عقب افتادن ایران در عرصه علم و دانش است در صورتی که دختران و پسران ایرانی از انقلاب تا کنون با روحیه‌ای علم‌طلب و انقلابی در کنار یکدیگر پیشرفت‌های علمی بسیاری را رقم زده‌اند و دستاوردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته‌اند و رتبه های علمی که موجب ناکامی جوامع غربی از مقاصد شومشان شده است.

دروغ های شاخدار غربی ها علیه ایران که تو زرد از آب درآمدند

بیشتر دانشمندان برجسته آمریکایی هستند 
این ادعای کذب پایه و اساسی ندارد و بر کسی پوشیده نیست که 43 دردصد از دانشمندان اداره ملی و هوانوردی ناسا ایرانی هستند و حتی با کوچک‌ترین جست‌وجویی در موتورهای جست‌وجوگر می‌توان این حقیقت را یافت.

دروغ های شاخدار غربی ها علیه ایران که تو زرد از آب درآمدند

تحریم‌های دارویی ایرانیان را به بازار سیاه کشانده است
برخی از غربیان ادعا کرده‌اند که تحریم‌های پزشکی علیه ایران باعث شد ایرانیان نتوانند حتی یک ویتامین تهیه کنند و به این دلیل برای تهیه دارو به بازار سیاه روی آوردند. در صورتی که با اولین نگاه به این ادعا حتی کودکان هم می‌توانند کذب بودن آن را تشخیص دهند.

تحریم‌های بعد از انقلاب ایران را با کمبود واکسن مواجه کرد
در اخبار کذب غربی‌ها مشاهده شده است که ذخایر آنتی‌بیوتیک، تجهیزات پزشکی ایران بعد از تحریم‌ها سلامتی افراد به‌خصوص نوزادان بسیاری را تهدید کرد، در حالی که ایران، داروهای داخلی و صنعت واکسن‌سازی غنی دارد و می‌تواند بیش از 80 درصد از داروهای مورد نیاز خود را تامین کند. علاوه بر این، تایید صلاحیت ایران برای تولید واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی باعث شد ایران در زمره کشورهایی قرار گیرد که می‌تواند به 124 کشور فاقد این فناوری واکسن صادر کند.

در سفرهای اخیر رئیس جمهور قراردادهای گسترده‌ای در زمینه انرژی، کشاورزی و بهداشت و درمان با ایتالیا منعقد کرده است که بسیار امیدبخش است و بر این نکته اشاره دارد که ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بهداشت و درمان است. علاوه بر این، گسترش شرکت‌های دانش بنیان در ایران گواه بر ارتقای پیشرفت‌های علمی در ایران است.

پیشگام بودن ایران در فناوری نانو و افزایش صادرات واکسن‌های گوناگون و همچنین پیشرفت در زمینه تولیدات هسته‌ای نشان از ارمغان پیروزی شکوهمند انقلاب است که عرصه را برای ظهور توانایی‌ها و استعداد نخبگان ایرانی فراهم کرده است.

رونمایی از برخی دستاوردهای علمی و فضایی ایران و بهره‌برداری از چند طرح خدماتی در بهزیستی در آستانه دهه فجر ادعای کذب بسیاری از رسانه‌های غربی را راجع به پیشرفت‌های علمی ایران نقش بر آب می‌کند.

تولیدات علمی ایران از انقلاب تا کنون نسبت به سایر کشورها بیشترین رشد را داشته است و پژوهشگران و دانشمندان ایرانی توانسته‌اند با بومی‌سازی بیشتر دانش‌های فنی پیچیده صنایع گوناگون عرصه را برای رشد صعودی پیشرفت ایران باز کند و در زمینه‌ تولیدات علمی تعداد مقالات، نشريات، نيروي انساني متخصص، دانشجويان تحصيلات تكميلي، مراكز تحقيقاتي پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
عالی بود.
آخرین اخبار