بی‌قراری رنگ‌ها در آثار رویا ارمکیان

اشعار حافظ این بار در دنیای هنرهای تجسمی و روی بوم‌های رنگی جلوه‌گری می‌کند.

رویا ارمکیان خالق آثار نمایشگاه «در هوایت بی‌قرارم روز و شب» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آثار این نمایشگاه بر اساس اشعار حافظ به صورت سمبلیک کار شده است و تکنیک‌ کارها کاردک همراه با رنگ روغن‌ روی بوم است.

وی افزود: فیگوراتیو و پرتره در آثار مورد توجه بوده تا حال و هوای شعر را به خوبی به مخاطب القا کند. اشعار نیز بر اساس حس و حالی که به تصویر داده و اینکه چه اندازه توانسته‌ام با آن‌ها ارتباط بگیرم گزینش شده‌اند؛ چرا که تا با اشعار ارتباط خوبی برقرار نشود، مخاطب نیز نمی‌تواند آن را بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو سال برای این نمایشگاه از مطالعه و تحقیق اولیه تا اتود زدن و اجرای کارها زمان گذاشتم و در نهایت 12 اثر با ابعاد 50×40 ارایه شد.

ارمکیان اظهار کرد: تاکنون در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی گروهی شرکت داشته‌ام و این اولین نمایشگاه انفرادی من است که در گالری سبحان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون نمایشگاه‌های زیادی با محوریت اشعار حافظ برگزار شده، اما آن چه که در مورد این نمایشگاه متمایز است این است که من برخلاف سایر هنرمندان به سراغ مینیاتور نرفتم و مدرنیته را در کنار اشعار اجرا کردم.

گفتنی است؛ نمایشگاه «در هوایت بی‌قرارم روز و شب» جمعه 23 بهمن افتتاح و تا 28 در گالری سبحان میزبان هنردوستان است.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار