تصمیم دولت برای قیمت بنزین و کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی و اختصاص 500 میلیون دلار برای آب رسانی به روستاها از مهمترین رویدادهای حوزه نفت و نیرو در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصمیم دولت برای قیمت بنزین و کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی و اختصاص 500 میلیون دلار برای آب رسانی به روستاها از مهمترین رویدادهای حوزه نفت و نیرو  در هفته  گذشته است.

رئیس خانه اقتصاد گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه درآمد نفتی تنها باید صرف امور زیربنایی شود.

نفت سبك درياي شمال نيز با 2.56 دلار كاهش به 30.32 دلار مورد دادوستد قرار گرفت.

مشتريان نفت خام ايران در طي روز جاري افزايش يافت به طوری که هر بشكه نفت خام سبك ايران بالاتر از نفت سبك امريكا به فروش رسید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه دولت تصمیمی بر افزایش قیمت بنزین ندارد گفت: با عرضه بنزین با کارت سوخت موافق نیستم

کارشناس انرژی گفت: با مدیریت صحیح می‌توان اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کرد چرا که هم اکنون اکثر تجهیزات کلیدی نفت بومی سازی شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه 120 طرح آب رسانی به شهرها در دست اجراست، گفت: تامین آب در کشور بسیار هزینه بر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تخصیص 500 میلیون دلار معادل 15 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی به روستاهای مختلف کشور خبر داد.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت:بسیاری از جایگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی و نقص در سامانه هوشمند در آستانه تعطیلی هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران گفت: توان داخلی را به هیچ وجه فدای دوران پسابرجام نخواهیم کرد.

وزیر نفت از اجرایی شدن قرارداد توتال در اواخر بهمن ماه و نهایی شدن قرارداد فروش نفت به انی ایتالیا در آینده ای نزدیک، خبر داد.

توسعه ساخت و سازها در کشور سبب شد که آبهای‌ سطحی به سفره های زیرزمینی نفوذ پیدا نکندو این موضوع کمبود آب را در کشور دوچندان کرد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی کشور کشور با تاکید براینکه کارمزد سال جاری به دلیل بی‌توجهی مسولان منسوخ شده است گفت: برای اجرای عدالت باید نظام کارمزدی به حق‌العمل‌کاری تبدیل شود. 

انتهای پیام/


برچسب ها: قیمت ، بنزین ، اختصاص ، روستا ، نفت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار