سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی: به طور قطع به سوریه نیرو اعزام خواهیم کرد

مسئول سعودی ائتلاف تجاوز به یمن اعلام کرد تصمیم ریاض برای اعزام نیروی زمینی به سوریه بی‌بازگشت است.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی: به طور قطع به سوریه نیروی زمینی اعزام خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، «احمد العسیری،» سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تصمیم ریاض برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، تصمیمی نهایی و بی بازگشت است.

العسیری در گفتگو با خبرنگاران در شهر بروکسل گفت: «اعزام نیروی زمینی به سوریه، مانند هرعملیات نظامی دیگر، اقدامی پرخطر است، اما به محض آن‌که ائتلاف، در خصوص اعزام نیرو به سوریه تصمیم بگیرد، عربستان برای اعزام نیرو آمادگی دارد.»

این مسئول نظامی سعودی سپس از پایان یافتن رایزنی‌های دیپلماتیک برای تشکیل ائتلافی جدید تحت عنوان "ائتلاف [به‌اصطلاح] اسلامی ضد تروریسم" خبر داد و پیش‌بینی کرد این ائتلاف، از دو ماه دیگر وارد مرحلۀ اجرایی خواهد شد.

عربستان، پیش از این اعلام کرده بود تصمیم دارد به سوریه نیروی زمینی بفرستد.

در نشست پیمان ناتو که در «بروکسل» برگزار می شود، «محمد بن سلمان،» جانشین ولیعهد عربستان، ریاست هیأت اعزامی این کشور را به عهده خواهد داشت.

وب‌گاه شبکه "روسیا الیوم" تأکید کرد با توجه به اطلاعات موجود، عربستان، نخواهد توانست به صورت خودسرانه به سوریه نیرو اعزام کند و این کار را با مشارکت آمریکا صورت خواهد داد.

دمشق، قاطعانه به پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو به سوریه واکنش نشان داد و «ولید المعلم،» وزیرخارجه این کشور، هشدار داد: «هر نیروی زمینی که بدون موافقت دولت سوریه وارد خاک کشورمان شود، دشمن تلقی خواهد شد و با تابوت های چوبی به کشورش برگردانده خواهد شد.»






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
حماقت که شاخ و دم ندارد ، مردم قیور سوریه برای دفاع از کشورشان و کشتار متجاوزان سعودی از هر ملیتی که باشند ، کم همت بسته اند و منتظر شما جنایتکاران بین المللی هستند !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
شما خیلی بیجا مینمائید از این غلطا بنمائید!!!
آخرین اخبار