هاآرتص: محاصره حلب شکست خفت بار سیاست های اوباما/ قدرت بی رقیب روسیه در سوریه

نشریه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به شکست خفت بار سیاست های اوباما در خاورمیانه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، ارتش سوریه درحال آزادسازی شهرها و روستاهای حومه شهر حلب به عنوان مقدمه ای برای آزادسازی این شهر از دست گروه های مسلح و تروریست است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای به دستاورد ارتش سوریه در حومه حلب پرداخت و نوشت: پایان ظاهری محاصره شهر حلب نه تنها بزرگترین دستاورد نظام بشار اسد در جنگ سوریه پس از چندین سال به شمار می رود بلکه به نظر می رسد که به مسئله دیگری نیز اشاره دارد؛ یعنی همان دفن شدن خواسته های دولت کنونی آمریکا در خاورمیانه.

این روزنامه با اشاره به اینکه اعمال قدرت روسیه و نیروهای ارتش سوریه در خاک این کشور علیه مواضع گروه های مسلح و دستاوردهای یک ماه اخیر نظام سوریه افزود: رقیبی برای قدرت نیروی هوایی روسیه وجود ندارد زیرا توان سلاح های ضد هوایی مخالفان (گروه های مسلح) ناچیز است و در این شرایط نیاز نیست که میزان نیروهای زمینی که به طور خاص ارتش سوریه را یاری می کنند، زیاد باشد.

به نوشته هاآرتص، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا این هفته گفت دولت متبوعش تحولات حلب را زیر نظر دارد و نبرد در حلب را "لحظه ای سرنوشت ساز" توصیف کرد.

این روزنامه نوشت: ناکامی مذاکرات در ژنو در سایه محاصره حلب و اوضاع انسانی ناگوار شهر و شکست مداوم دولت اوباما در مسلح کردن گروه های مخالف بر انتقادها از عملکرد اوباما و مشاورانش در خصوص سوریه می افزاید.

هاآرتص افزود: اکنون نیز این شک و تردید وجود دارد که آیا دولت آمریکا پیشنهادهای مطرح شده در روزهای گذشته درخصوص اعلام منطقه ای پرواز ممنوع در اطراف حلب را در دستور کار قرار خواهد داد تا بتوان از طریق آن وجود گذرگاهی برای امداد و  پشتیبانی (به گروههای مسلح) و (به زعم این روزنامه) فرار غیرنظامیان از طریق مرزهای ترکیه را تضمین کند.

این روزنامه سپس به انتقادهای روزنامه های آمریکا از سیاست شکست خورده دولت اوباما در قبال سوریه پرداخت و نوشت: مطبوعات آمریکا در توصیف شکست دولت اوباما درسایه اوضاع شهر حلب به رقابت با یکدیگر پرداخته اند. برخی از آن "به ورشکستی اخلاقی" و برخی دیگر آن را "فاجعه غیرقابل کنترل" و برخی نیز "لکه ای اخلاقی" و "سیاست شرم آور" توصیف کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
حلب رو باخاک یکسان بکنن هم کسی ککش نمیگزه!
آخرین اخبار