بلومبرگ: بیمه محموله های نفتی ایران نزد شرکتهای آمریکایی

دفتر کنترل دارایی های خارجی در آمریکا محدودیت شرکتهای آمریکایی برای پوشش بیمه محموله های نفتی ایران را لغو کرد.

به نقل از بلومبرگ: یک شرکت بیمه آمریکایی گفته از دولت مجوز گرفته تا شرکتهای غیرآمریکایی را که سرگرم ترابری نفت از ایران هستند بیمه کند و با این کار به ایران کمک خواهد کرد اکنون و پس از برداشته شدن تحریم ها، صادرات نفت خام و فراورده های نفتی خود را از سر بگیرد.

این شرکت نیویورکی در وب سایت خود آورده است دفتر کنترل دارایی های خارجی در 5 فوریه (16 بهمن) محدودیتی را که پیشتر، جلوی شرکتهای آمریکایی را در پوشش بیمه ای محموله های ایران می گرفت برداشت. به گفته اریک نیکولای استاوسث، از تحلیلگران کشتیرانی در شرکت آرکتیک سکوریتیز آ اس آ در اسلو (نروژ)، در زمینه صادرات ایران «بیمه بزرگترین دردسر بود و اکنون گویا مشکل برطرف شده است.» به گفته او شرکت های بیمه اروپایی نیز به این عرصه هجوم خواهند آورد؛ زیرا به شرکتهای آمریکایی اجازه پوشش بیمه ای داده شده است.

ایران در تلاش است تا پس از تحریم ها صادرات نفت خود را افزایش دهد. محدودیت های آمریکا برای شرکتهای بیمه در همان زمانِ برداشته شدن محدودیت های صادراتی لغو نشد. بر پایه گفته ها و تخمین های 12 تحلیلگر و اقتصاددان، که در میانه ژانویه در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده بودند، انتظار می رود ایران تولید نفت خود را روزی 100 هزار بشکه افزایش دهد و در شش ماه آینده به روزی 400 هزار بشکه برساند.

انجمن آمریکایی بیمه یکی از 13 عضو گروه بین المللی باشگاه های پی اند آی در لندن است که با یکدیگر بیش از 90 درصد ناوگان تانکرهای جهانی را در برابر خطراتی همچون لکه های نفتی بیمه می کنند.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار