قزوین ؛

14 منطقه قزوین میزبان برگزاری جشنواره فیلم‌های آموزشی است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین از میزبانی 14 منطقه استان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛خیرالله رحمانی اظهار کرد: در سیاست‌های جدید حوزه تعلیم، تربیت و فیلم‌سازی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: در تعلیم و تربیت رویکردها و اهداف مختلفی دنبال می‌شود که استفاده از رسانه‌های تصویری در راستای آموزش و فراگیری یکی از مهمترین این رویکردها محسوب می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد پیام‌ها و نکات مهمی از جمله پیام صلح و آرامش را به همراه دارد، ادامه داد: همزمان با 10 استان کشور، امروز شاهد افتتاحیه این جشنواره در استان قزوین بوده‌ایم.

رحمانی اضافه کرد:‌ انتقال مفاهیم و آموزش‌ها به دانش‌آموزان از روش زبان گویای فیلم از مقوله‌های قابل توجهی است که در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته 99 درصد از آموزش‌های تعلیم و تربیت به شیوه‌های حس شنوایی صورت می‌گرفت، عنوان کرد:‌ با پیشرفت و رشد تکنولوژی، بسیاری از شیوه‌های آموزشی در نظام آموزش و پرورش تغییر کرده است و امروز به دنبال ایجاد فضای تأثیرگذارتر با استفاده از ابزارهای رسانه‌های دیداری و بینایی هستیم.

وی اظهار کرد:‌ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی - تربیتی سال جاری در 14 منطقه و 21 سالن نمایش استان قزوین با اکران 33 فیلم برگزار می‌شود که اکران این فیلم‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی این استان صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به محوریت و موضوعات فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد پرداخت و یادآور شد:‌ فیلم داستانی کوتاه و بلند، مستند، پویانمایی و انیمیشن از موضوعات مورد نظر این جشنواره است که علاقمندان می‌توانند در آن برای سال‌های آینده شرکت کنند.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.