ایلام؛

کاهش 19،5 درصدی وقوع جرم در استان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام از کاهش 19،5 درصدی وقوع جرم در این استان طی شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ جعفر داراب خانی گفت: همچنین طی مدت یاد شده میزان قرارهای مجرمیت در این استان 14 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: کاهش وقوع جرم در استان درحالیست که میانگین نرخ رشد جرائم در دنیا پنج درصد است و با وجود امکانات و تجهیزات سایر کشورهای پیشرفته همواره با افزایش وقوع جرائم روبرو هستند.

معاون دادگستری ایلام یادآور شد: کشورهای استکباری تلاش زایدالوصفی را با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و امپراطوری رسانه ای خود به منظور هجمه فرهنگی و سست کردن بنیان های خانوادگی در کشور انجام می دهند ولی در سایه همکاری تمامی ارگان ها و نهادهای انقلاب و بنیان های اعتقادی و اسلامی مردم نه تنها در میزان وقوع جرائم شاهد رشد نبوده ایم، بلکه در استان ایلام 26 درصد تعداد وقوع جرائم کاهش یافته است.

داراب خانی ادامه داد: یکی از مهم ترین سیاست های دستگاه قضایی کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی است که با راه اندازی شوراهای حل اختلاف در این راستای گام های مهمی برداشته شده است.

وی تاکید کرد: موارد اتهامی در شوراهای حل اختلاف استان طی شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18،5 درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه تعداد محکومین در این شوراها نیز 26 درصد طی این مدت کاهش را نشان می دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: معاونت پیشگیری قوه قضاییه و به تبع آن در استان برنامه های خود را در این حوزه در سه محور فرهنگی و اجتماعی ، قضایی و امنیتی و در نهایت قضایی دنبال می کند.

داراب خانی اضافه کرد: این معاونت از طریق مراجع تاثیرگذار همچون مدارس و دانشگاه ها ، مساجد ، تریبون های مقدس ائمه جمعه و جماعات ، بسیج ، روحانیت ، سمن ها ، گروه های اجتماعی و ریش سفیدان تلاش می کند قانون مداری را در جامعه بسط و گسترش داده تا مردم ضمن آشنایی با حقوق خود به حقوق دیگران نیز احترام بگذارند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کاهش ، جرایم ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.