پالیزدار: فساد بیماری که عدالت را نشانه گرفته است

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: متاسفانه اصول اخلاقی به واسطه فساد تحت تاثیر قرار گرفته و فساد به مانند سرطانی است که اولین اثر آن در جامعه بی عدالتی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در نشست آموزشی_اجرایی مشترک مسئولان ارتقای سلامت و مقابله با مفاسد دستگاه های اجرایی که امروز (یکشنبه)برگزار شد ،اظهار داشت: فساد به مانند موریانه ای است که پایه و اساس نظام را هدف گرفته است و در آموزه های دینی بسیار به بحث مبارزه با فساد اشاره شده است.

وی افزود: متاسفانه اصول اخلاقی به واسطه فساد تحت تاثیر قرار گرفته و فساد به مانند سرطانی است که اولین اثر آن در جامعه بی عدالتی است.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد: براساس تحقیقات هر چه فساد در جامعه ای بیشتر شود نرخ تولید،بهره وری در مالیات و ارزش افزوده و درآمد سرانه کشور با کاهش مواجه می شود.

وی افزود: مجرمانی معروف به یقه آبی ها افرادی هستند که دست به جرم های کوچکی مانند سرقت می‌زنند که بخش کوچکی از جامعه را در بر میگیرد.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به گزارش اخیر سازمان جهانی شفاف سازی اقتصادی TI گفت:کشور ما دربین کشورهای درگیر فساد با امتیاز 27 از 100 در رتبه 130 قرار دارد که نسبت به سال 2014 تغییر زیادی در این جایگاه نداشته است و کشور دانمارک با رتبه 91 دارای کمترین فساد اقتصادی است.

پالیزدار افزود:در سال های گذشته در زمینه درگیری با فساد دارای شرایط بدی بودیم که خوشبختانه امروز روبه‌ بهبود هستیم که نیازمند تلاش بسیاری در این امر هستیم.

وی تصریح کرد:عزم راسخ در برخورد با مفاسد اقتصادی یکی از رویکردهای مبارزه با فساد است که در این امر بیشتر به مصادیق توجه شده تا ریشه های بروز فساد که امروز باید به عوامل بروز فساد در جامعه که یکی از مطالبات اصلی مردمی است توجه بیشتری شود.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه برخورد با مصادیق فساد سازوکار مبارزه با فساد نیست، بیان کرد:در این رابطه باید به پیشگیری سیستماتیک و ایجاد فضای شفاف اقتصادی بیشتر توجه کرد و امروز سیستمی کردن و ایجاد سامانه های الکترونیکی در دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی در دست ایجاد است.

وی افزود:در مبارزه با فساد جای خالی NGO ها و تشکل های مردمی بسیار احساس  می‌شود و نیازمند حضور افراد و دانشجوها در مبارزه با فساد هستیم به عنوان مثال کشور دانمارک از این طریق توانسته است موفقیت های زیادی از امر مبارزه با فساد داشته باشد.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ندارد، گفت:در این زمینه هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی و قوه قضاییه برقرار شده است.

وی افزود:در زمینه مبارزه با فساد یکی از مشکلات مسئله جرم انگاری در قوانین است که نیازمند بازنگری در قوانین هستیم.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: هرچه فاصله بین ارباب رجوع و کارمندان به وسیله ایجاد سامانه های الکترونیکی کمتر شود فساد در جامعه کاهش می‌یابد.

پالیزدار گفت: در مبارزه با فساد نیاز به برخورد جدی نداریم بلکه بیشتر نیازمند شفاف سازی و هماهنگی در بین قوانین هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار