آیا مرگ قاضی دیوان عالی آمریکا، وزنه انتخابات را برای دموکرات‌ها سنگین‌ خواهد کرد؟

کشمکش حزبی بر سر صندلی دیوان عالی آمریکا، ممکن است به سود دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری تمام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورکر، «آنتونین اسکالیا،» قاضی محافظه کار دیوان عالی آمریکا، شنبه (دیروز) درگذشت. در مدت زمان اندکی از این اتفاق، حزب جمهوری‌خواه مسیر خود را به گونه‌ای تغییر داد که این مسئله می‌تواند انتخابات آمریکا را به نفع دموکرات‌ها تمام کند.

در یک تناقض آشکار با پیشینه تاریخی آمریکا و همچنین قانون اساسی این کشور، «میچ مک کانل،» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا، پس از این رویداد گفت: به اوباما نباید اجازه دهیم جایگزین اسکالیا را انتخاب کند. مردم آمریکا باید در انتخاب قاضی بعدی دیوان عالی نقش داشته باشند. همچنین مک کانل در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: انتخاب جایگزین اسکالیا باید تا انتخاب رئیس‌جمهور بعدی به تأخیر انداخته شود.

این درحالی است که دست‌کم سه نامزد جمهوریخواه، تد کروز، مارکو روبیو و بن کارسون، نیز خواستار به تأخیر افتادن انتخاب جایگزین اسکالیا شدند. واضح است این پیشنهاد سبب ایجاد خشم میان دموکرات‌ها و آمریکایی‌های مستقل خواهد شد. آنچه که هر دو حزب آمریکا پذیرفته اند آن است که دموکرات‌ها تمایل دارند حضور خود در کاخ سفید را تمدید کنند و برای این منظور آنها حتی گزینه تبدیل انتخابات به همه‌پرسی در خصوص رئیس‌جمهور را نیز از نظر دور ندارند.

اگر جمهوریخواهان در سنا، انتخاب جایگزین برای اسکالیا را ممنوع کنند، جنجال بزرگی در انتخابات ریاست‌جمهوری روی خواهد داد. در تابستان و پاییز آینده نامزدهای دموکراتیک از جمله کلینتون و سندرز در سراسر آمریکا برای حمایت از باراک اوباما، جلوگیری از تحقیر وی بوسیله جمهوریخواهان و همچنین به تمسخر گرفتن دموکراسی بوسیله جمهوریخواهان سنا تبلیغات گسترده‌ای انجام خواهند داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار