صدور مجوز اولین مدرسه آموزش از راه دور خیریه

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی از مجوز راه‌اندازی اولین مدرسه آموزش از راه دور خیریه در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهندس گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در مراسمی که برای نخستین جشنواره قلم ویژه مدارس آموزش از راه دور امروز برگزار شد، گفت: استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های نوین یکی از اقداماتی است که آموزش و پرورش می‌تواند از آن بهره‌ بگیرد. معمولا به دلیل عدم آگاهی از نوع فعالیت‌ها و معافیت کار در مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شویم تا حدی که هدف را از یاد می‌بریم . 

وی در خصوص مدارس آموزش از راه دور ادامه داد: تعداد زیادی از افراد در نقاط مختلف دنیا با یک معلم توانمند از ایران آموزش می‌بینند اما این ارتباط در خارج از کشور با توجه به محدودیت‌های ما در حوزه بین‌الملل مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده‌ است. اما همچنان برای فعال سازی مدارس آموزش از راه دور چه برای دانش‌آموزان داخل کشور و چه دانش ‌آموزان خارج اتفاقات خوبی رخ داده است. 

وی بیان کرد: چنانچه در توسعه آموزش‌های بین المللی گام‌های موثری را برنداریم، خانواده‌های ایرانی مقیم خارج برای اینکه نتوانسته‌ایم در ارائه خدمات آموزشی به فرزندانشان مفید باشیم از ما روی بر می‌گرداند.

گرد با بیان اینکه آموزش از راه دور برای آینده‌ سازی است، گفت: با انعطاف در نظام آموزشی باید بتوانیم مجموعه‌های بیشتری از اینگونه مدارس را فعال کنیم. هرچند که برخی از توسعه‌های غیر معقول در این زمینه باعث شده است که توجه مسئولین تنها به اصل کیفیت باشد. بنابراین طی برنامه‌های دو سال و نیم اخیر توسعه کیفیت آموزشی در اولویت قرار گرفته است. 

وی اظهار داشت: جدیدا مجوز راه‌اندازی مدرسه آموزش از راه دور خیریه برای استان سنندج صادر شده است. با توجه به اینکه مدارس آموزش از راه دور به صورت غیر دولتی هستند، این اقدام بسیار می‌تواند در فراهم کردن امکان تحصیل برای همه دانش‌آموزان کشور فراهم شود. امیدواریم در توسعه آموزش از راه دور خیرین بیش از این کمک کنند. 

وی ادامه داد: از آنجایی که کودکان بسیاری که به عنوان کودکان کار شناخته می‌شوند امکان ادامه تحصیل را ندارند. بنابراین استفاده از این روش نقطه مثبتی در نظام آموزشی ایران است. علاوه بر کودکان کار هستند دانش‌آموزانی که به دلیل اینکه نمی‌توانند در مدارس حضور تمام وقت داشته باشند و از ادامه تحصیل باز مانده‌اند و خوشبختانه ما کودکان کار و محرومین از تحصیل را با آموزش از راه دور پوشش تحصیلی می‌دهیم. چراکه آنها هم حق دارند از تحصیل و رشد و تعالی بهره ببرند. 

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص برگزاری اولین جشنواره قلم عنوان کرد: در این جشنواره سه گروه دانش‌آموزان،‌معلم و اولیا را درگیر کرده ایم. معلمان با همکاری درحوزه سازمان پژوهش‌های آموزش و پرورش،‌اولیا با همکاری دفتر انجمن اولیا و مربیان. 

وی در خصوص دانش‌آموزان در این جشنواره نیز افزود: مسابقات دانش‌آموزی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های پنهان دانش‌آموزان است که با ذهن خلاق خود می‌توانند مسائل را بپرورانند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پرداختن به اصل آموزش از راه دور به ویژه در خصوص کیفیت این مدارس بتوانیم دنبال شکوفایی خلاقیت‌ها باشیم و همچنین نگذاریم دیگران آموزش دانش‌آموزان را بدون هیچ محتوایی در دست بگیرند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار