عشق‌های یک طرفه یا دردسرهای یک طرفه

عشق‌های یک طرفه در صورت عدم رسیدن به مقصود مورد نظر، موجب ایجاد مشکلاتی در فرد خواهد شد.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عشق‌های یک طرفه به خواسته‌ها، تمایلات و علاقه‌ای گفته شده که خود به خود نسبت به شخصی دیگر در فرد شکل گرفته که این نوع عشق جنبه ذهنی داشته و فرد در تصورات خود خیال می‌کند که طرف مقابلش نیز به او علاقه مند است.
 
وی تصریح کرد: عشق‌های یک طرفه معمولا در افرادی که شخصیتی وابسته داشته و در زندگی خود بی ثبات و ناپایدارند ایجاد شده و  این افراد تحمل تنهایی را نداشته و والدین در کودکی به آنها توجه و محبت کافی را نداشتند.
 
نظامی در ادامه گفت: این افراد معمولا به دلیل ترس و خجالت از دریافت جواب منفی شهامت ابراز علاقه به طرف مقابل را نداشته در این شرایط شخص باید توسط اطرافیان فرد مقابل، از دیدگاه او مطلع شده که اصلا آیا این علاقه دو طرفه بوده یا نه که البته در این مواقع باید فرد رازدار و مورد اعتمادی برای این کار انتخاب شود.
 
 این روانشناس خانواده در پایان افزود: این رفتار که ریشه در دوران کودکی فرد داشته در صورت عدم حل این بحران ممکن است دچار افسردگی، اضطراب، سرخوردگی در فرد شود که اولین نکته در حل این مشکل، افزایش مهارت فرد در برقراری ارتباط کلامی بوده و باید برازی بروز   احساسش ترس را از خود  دور سازد.
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار