مدیر کل میراث فرهنگی کهگیلویه‌ و بویراحمد :

زیر ساخت‌ های گردشگری در کهگیلویه‌ و بویراحمد فراهم نیست

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: زیرساخت‌ های گردشگری در این استان فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری ، میزان اعتبارات حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 را یک میلیارد و 820 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان در شش ماهه نخست امسال 900 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی از ورود حدود هزار و 700 گردشگر خارجی در هشت ماهه نخست امسال به استان خبر داد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بود.

باقری با اشاره به نقش مهم گردشگری در توسعه اقتصادی یک منطقه، گفت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی صنایع دستی، سند توسعه گردشگری استان نیز در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد مهیا نیست، تصریح کرد: میانگین هزینه‌ای که یک گردشگر داخلی باید انجام دهد 33 هزار تومان است این در حالیست که این میزان هزینه یک گردشگر داخلی در استان ما تنها 22 هزار تومان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهیگلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها باید با ایجاد و تجهیز پارک‌ها اسکان از ورود گردشگران به استان درآمدزایی کنند.

باقری تأکید کرد: در صورت ساماندهی فضای شهری می‌توان به افزایش درآمد شهرها کمک کرد.

وی با اشاره به وجود حدود 300 جاذبه گردشگری در این استان، بیان کرد: تنها برای 50 مورد از این جاذبه‌ها زیرساخت‌های مقدماتی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد ایجاد مراکز بوم‌گردی را فرصتی برای افزایش اشتغال و درآمد دانست و گفت: برای توسعه این مراکز، تسهیلات چهار درصد تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

باقری اظهار کرد: در این راستا، در هر روستا می توان یک واحد مسکونی را بهسازی و ساماندهی کرد تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از این فضاها به عنوان اقامتگاه استفاده کنند.

وی استفاده از مصالح روز برای احداث سرویس های بهداشتی و آشپزخانه را از ویژگی های خانه های بومگردی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت اقتصاد گردشگری را مستلزم همکاری همه ادارات و دستگاه‌ها دانست و بیان کرد: این صنعت تنها با ورود اداره میراث فرهنگی به سرانجام نمی‌رسد.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.