اردبیل؛

تدوین برنامه کاهش طلاق در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برنامه کاری برای کاهش معضل اجتماعی طلاق در استان اردبیل تدوین و به دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات مناسب ابلاغ شده است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: حوزه فرهنگ حوزه‌ای سخت و دشوار بوده و همه دوست دارند تا در این حوزه اظهار نظر کنند که در این حوزه نقش شوراهای فرهنگ عمومی در رصد فرهنگی و بررسی و حل مشکلات و معضلات جامعه مهم و تاثیرگذار است.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه شبیخون فرهنگی غرب، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی گفت: شورای فرهنگ عمومی، یک شورای فرا قوه­‌ای است و با اهمیت و نقشی که دارد بیشتر مباحث مربوط به حوزه‌های فرهنگی را به خود اختصاص داده است.

وی در مورد افزایش میزان طلاق در کشور بیان کرد: بررسی میزان کاهش طلاق جزو الویت‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل است و با برگزاری کارگروه‌های مختلف، برنامه کاری برای کاهش این معضل اجتماعی تدوین و به دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات مناسب ابلاغ شده است.

خدابخش با اشاره به گسترش روزافزون فضاهای مجازی و نقش تخریب گونه این فضاها و شبکه‌های ماهواره‌ای، گسست ارتباطات خانوادگی را از مهمترین رهاوردهای این شبکه‌ها دانست و با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی برای استفاده بهینه از این امکانات افزود: نباید اجازه دهیم کانون گرم خانواده‌ها در سایه این فضاها و شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای، دچار مشکل شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن انقلاب با حضور بازیگر سریال کیمیا در مجموعه ورزشی رضازاده اردبیل، ضرورت الگوسازی مناسب برای جوانان و خانواده‌ها را در تهیه و تدوین این گونه سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مهم خواند و تصریح کرد: اگرچه از این گونه جشن‌ها، استقبال بیشتری می‌شود اما هنرمندان و میهمانان شرکت کننده در این جشن‌ها، باید متناسب با فرهنگ و آیین‌ها و باورهای مردم حضور داشته باشند و با هدف الگوسازی برای جوانان و خانواده‌ها، با دست پر به برنامه آمده و حرفی هم برای گفتن داشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: تناقض رفتاری و شخصیتی بعضی از هنرمندان و بازیگران باعث یکسری ناهنجاری در جامعه می‌شود  که متولیان این حوزه‌ها باید دقت و وسواس بیشتری در این زمینه داشته باشند.

خدابخش با بیان اینکه حوزه نفوذ فرهنگ خیلی وسیع و زیاد بوده و گرفتاری‌های ما هم در این حوزه بیشتر از سایر حوزه‌ها است، گفت: باید کارهای هنری و فاخری را تولید کنیم تا مردم نسبت به فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، توجه و رغبت نداشته باشند.

وی برگزاری همایش شورای فرهنگ عمومی استان را در راستای هم افزایی و همفکری اعضاء و نیز بررسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی مفید و مناسب خواند و بر برگزاری جلسات شورا در شهرستان‌ها با حضور مسئولان استانی تاکید کرد.

 استاندار اردبیل حضور حماسی مردم شهرهای مختلف استان را در خلق شکوه جاودانه ٢٢ بهمن ستود و بیان کرد: راهپیمایی ٢٢بهمن نماد غیرت، ولایتمداری و همراهی و همگامی مردم با آرمان‌های مقدس حضرت امام راحل و شهداء است و مردم ولایتمدار استان اردبیل نشان دادند که همچنان در صحنه هستند و آماده جان فشانی در راه سربلندی و سرافرازی این نظام الهی هستند.

وی انقلاب اسلامی را الهام گرفته از بعثت نبی مکرم اسلام و نهضت حسینی دانست و گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) رسالتش فرهنگی و تبلیغی بوده و این انقلاب هم رسالت بزرگش، ترویج و نشر معارف غنی اسلامی و قرآنی و کار فرهنگی‌اش تبلیغ و صدور اسلام به جهانیان است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار